Tuesday, March 27, 2007

The Hula Hoop People

The hula hoop people. Akryl 60 x 50 cm

Och här kommer en liten drake. :)

Lapppdjävel.
Jag tycker man hör titt som tätt om folk som lämnar in en anmälan till DO. För att dom anser sig ha blivit diskriminerade, på ett eller annat sätt. Hmmmm... man kanske skulle ta och prova att tjäna sig en hacka på detta ?. Jag tänkte skriva i min anmälan att folk har kallat mig "lappdjävel" vid ett par tillfällen. Ok, dom flesta är på skoj, men visst har någon enstaka individ menat allvar med sitt kraftutryck. Skulle vara trevligt att få ihop några månaders reskassa i Sydamerika. :)

Jag skojade bara. Man lär få knega ihop kulorna helt själv. Man får ingenting gratis., inte jag iallafall. :(

Det är sent på natten.
Dax att krypa till kojs. Det är bara jag och spökena som är vakna. Har suttit vid ritbordet en stund och jobbat. Skulle behöva införskaffa en ritbräda (wacomboard), det skulle antagligen gå mycket snabbare att teckna då. Det blir antagligen min nästa investering. Om någon har tips om var man kan finna ritbrädor i Göteborg, och testa dom på plats. Så tar jag tacksamt emot informationen. Godnatt, vi syns i framtiden. :)

Och här kommer en liten figur, vet inte alls vad det är för ett slags djur ?.



Och här har vi Animal från mupparna. Undra vad han gör nuförtiden ?. Han är min favorit figur i detta program. :)


Spana in.
Min gode vän Flemming Christensens tecknade film projekt vid namn Antonland.

ANTONLAND

Andra bloggar om: , , , , ,

11 comments:

A said...

Kanske kan det vara värt en anmälan... plötsligt händer det! ;)

Rollx said...

Just "DO" it. :)

Ninde said...

Hm..hur är det med det egentligen, är du same på riktigt eller är det bara dumma Storstadsbor som påstår det?

Själv tänkte jag försöka med "hets mot hårgrupp". Hintar om dumma blondiner och sånt, vad tror du om det? ;)

Rollx said...

Nej jag är ingen Same. Men jag har faktist några droppar Same blod i ådrorna, men inte tillräckligt så att jag kan jojka bra. :)

Prova. Du kan ju få ett extra tillskott i kassan, lagomt till semestern. :)

Ivana said...

Men tänk då om man hade bott i USA, snacka om att kunna stämma folk då hihi

Rollx said...

Ivana. Usa är advokaternas förlovade land. Folk i nya världen verkar stämma allt och alla, till höger och vänster. Verkar lite överdrivet i många fall.

Ivana said...

Jag skulle vilja stämma hela världen för att inget är fan anpassat för mini personer som jag. Jag når inte chipsen inne på ICA, jag når inte vinglasen i köket, folk ser jämt & ständigt ner på mig & på bussen undrar de alltid om jag ska köpa en barnbiljett.

Och här går folk & kämpar för de fattiga. JAG DÅ?!?! Buhuhuhuhu!

jacobsteel said...

lilla figur gilla jag.

Rollx said...

Ivana. Troll brukar inte bli så långa. Och så kort är du inte.

Jacobsteel. Roliga gif animationer du har på din sida. Man blir sugen att göra någon själv.

Ivana said...

Ja egentligen är jag inte kort men massa saker i samhället säger att jag är kort. Om jag vore normal lång så skulle jag kunna nå allt i världen men det gör jag ju inte. Nä jag flyttar till USA, stämmer världen & får allt ändrat så att även jag kan nå chipsen på ICA.

Rollx said...

Ivana. Du kanske får lååånga trollbarn som kan hjälpa sin trollmamma (du). Att ta ned dom där nedrans chipsen. :)