Monday, April 9, 2007

Leif "Loket" Olssons dotter.

Och här kommer några "gamla" bingolottostrippar, som jag ritade när programmet var som mest på tapeten. Dom kanske känns lite inaktuella ?. Men jag sätter upp dom ändå. Snacka ! om att detta spelprogram var populärt för några år sedan. Man kan undra hur det går för bingolotto dessa dagar ?. Nej ! jag är inte orolig över att det skall läggas ner. :)






Floyd
Den här lilla blomman hade huvudrollen i en liten serie. Men jag kom inte på så många lustigheter till detta lilla projekt, så det fick vara. Han blev istället en prydnads blomma, som jag egenhändigt byggde ihop. Han är så fin där han står brevid min skärm. Jag tycker om blommor som inte "alls" behöver något vatten, dom är tåliga. :)

Fixar ett kort på honom vid något tillfälle, så ni får se hur han ser ut. :)



Magnus Betnér
Det jag gillar hos denne komiker, är att han blandar in "sanningar" i sina råa humoristiska framföranden. Kika på hans nya dvd Magnus Betner uncut vid tillfälle, den var bra !. :)



På hans hemsida finns inte många filmklipp, som man kan se "direkt", dock hittar du några på youtube.

Magnus Betnérs hemsida

Ha en trevlig vecka.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 comments:

Ninde said...

Hm den där blomman såg inte ut att ge sådär väldigt hälsosam luft? ;) Kanske du borde ta ett snack med honom om Nicorette iaf? :)

Roliga bingolottostrippar iaf, har de publicerats någonstans? :)

Rollx said...

Jo jag har provat att få dom publicerade, även dom tillhör detta "fiskpuss" projekt.

Någon på serietidningen Larson tyckte att Bingolotto skämt var lite uttjatat. Kanske är det så ?. Jag vet inte. Eftersom det var längesedan jag köpte någon serietidning överhuvudtaget.

Men jag fick med 2 st strippar i Larson iallafall (inte bingolotto skämt).:)

ALW said...

Fina Bingolottostrippar. Känner igen stilen. Har du haft strippar med i en serie som hette "parlör för svin"?

Johnny said...

underbara strippar! ville passa på att säga att jag såg 300 igår. och tyckte den var riktigt bra! kanske lite i blodigaste laget, men det var ju väntat. otroligt snyggt gjord var den i vilket fall som helst.

Rollx said...

s-g. Tack. Att just denna stil liknar någon annans, är inte så konstigt. Dom flesta som tecknat någon serie är oftast påverkade av någon föregångare.

Tror att jag fått inspirationen från serietecknarna Don Duck Edwing och Gary Larson. Och lite av den tecknade serien Simpsons.

Nä jag har inte medverkat i parlör för svin. Ska Googla om jag hittar någon info om detta.

jdawg. Tackar ! (nu lyfter jag på plommon stopet, och bockar artigt).

Ja det stänkte rätt rejält med blod i den rullen. Men man tänker inte så mycket på det längre, kanske ett tecken på att man är avtrubbad ?. :)
Vissa scener var väldigt snyggt gjorda.