Tuesday, July 3, 2007

E tu Brute !.




Statistiska Centralbyrån
Idag fick jag exakt samma enkät av SCB för 4:de gången i ordningen. Dom ger sig inte !. Tydligen har dom gett sig f-n ! på att jag skall kryssa i alla svaralternativen, och sända tillbaka denna undersökning som är döpt till "hälsa på lika villkor" till dom. Men jag vill ju inte !!!. Och det är ju helt frivilligt att göra denna enkät. varför hittar dom inte någon som tycker om att fylla i sådana här undersökningar ?. Om det kommer en femte enkät, då lovar jag att skicka in den... Men då kommer jag att vara en överviktig 101 årig kvinnlig dvärg, som har alla sjukdomar som finns. Röker som en borstbindare, och konsumerar gigantiska floder av alcohol. Med andra ord en person som är "helt slut som människa". Kanske lite barnsligt ?, men då, borde dom förstå att man inte är intresserad ?. :)

Bror på drift.
Min lillebror som går på Uppsala universitet. Är på andra sidan Atlanten, och deltar i det Svenska laget i "robocup", det är lag från hela världen som tävlar om vem som bygger de bästa räddningsrobotarna. Vi får se hur det går ?, hursomhelst är jag stolt över honom.

Här är lagets hemsida.
RFC Uppsala

Jag börjar blekna !.
Den fräscha solbrännan som jag fick i början av sommaren har börjat försvinna. Nu är det väl ändå dax att solen kikar fram igen !. Jag är en obotlig optimist, om att vädret kommer att bli behagligt igen (värme och sol). Men nu börjar jag bli orolig !. :)

Hothouse Flowers - Dont go



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 comments:

Jill Wegerup said...

Du får göra en undersökning på hur många enkäter byrån får skicka ut i snitt för att få svar...

Finns det inget att kryssa i och skicka in som visar att du inte vill? Iofs ska du väl egentligen inte behöva det tycker jag...

Sommakram

Rollx said...

Näe inget nej kryss finns det. Men det följde med lite information om att det var frivilligt.

Kan tänka mig att dom kan få dålig respons på sina utskick.

Stor sommarkram tillbaka. :)

Ninde said...

Tycker det är lite dålig stil av alla undersökningsbolag att bara helt fräckt förutsätta att folk ska ta sin tid till alla möjliga projekt. Brukar svara om det är något speciellt lovvärt syfte eller någon som ber snällt. Annars åker det direkt i "file 13" (papperskorgen :(

Kul med din brors projekt iaf :)

Rollx said...

Varför ödslar dom tid på mig ?. När jag inte skickar tillbaka papperen. Alla deras enkäter har åkt i pappersinsamlingen. :)

Brorsan får nog jobba rumpan av sig, det är väldigt intensivt men dj-vligt kul !.