Friday, June 29, 2007

Utomjordiskt besök


Helg igen.
Jag vet iallafall vad som måste göras detta veckoslut. Måste införskaffa en stooor leksaksbil till systersonen som fyller 3 år på måndag. bilar funkar alltid som presenter till den lilla killen. Och han pillar alltid sönder sina fordon, så billagret måste ständigt fyllas på. :)

Kanske slänger upp en bild på födelsebarnet nästa vecka.

Bläddrar lite i nättidningarnas nyheter
Hmmmmm...en yxman har löpt amok på Götgatsbacken, bomb har hittats i London. Och lite om Paris Hilton, hon är väl en av dom mest "ointressanta" personerna som finns. Det gamla vanliga eländet med andra ord. Och tydligen har abortmotståndarna börjat väsnas i KDS. Dom vill tydligen sänka abortgränsen. Personligen tycker jag att det är bra som det är just nu, visst är det trist att avbryta en graviditet. Men ibland så finns det inget annat vettigare alternativ.

Och här kommer lite lättmält musik. :)

Ian Van Dahl - Castels in the sky



Rekord i ordet "fuck" i en film ?.

Såg denna på aftonbladets blogg för ett tag sedan. Klippet är från filmen the big lebowski. Rullen är bra, trots alla svordomarna. Den rekommenderas varmt. :)




Hadesåbraochentrevlighelg.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

14 comments:

Anonymous said...

Skön låt den första... Och angående filmklippet så har jag fram tills idag trott att introscenen till "Fyra bröllop och en begravning" med Hugh Grant var den som innehöll flest "fuck" i en scen... men nu vet jag bättre ;-)

Trevlig helg!

Anonymous said...

Det låter som att det behövs en leksaksbilreparatör hos syrran, dags att sadla om?

Och låten, visst, foten började vippa, men.. man var tvungen att filtrera bort texten (hårdsmält).

Rolig bild, igen, MERA!
(Ska man sluta köpa ekologiskt? Är det räddningen från att hamna på en aliens menu? :)

Rollx said...

Angelica.
Rätt skön trudelutt. :) Hmmm jag kommer inte ihåg så många "fuck" ord, i fyra bröllop och en begravning. Ska kolla upp det. :)

Gina.
Ja han pillar sönder dom väldigt snabbt, jag tror att däcken är borta på dom flesta av bilarna. :)

Inte mycket till text i låten. :)

Ät "mycket" vitlök. Det tycker inte ufo gubbar om. ;)

stella sweden said...

Har du inget med Katie Melua? "Lilac Wine", eller "There are nine million bicycles in the world", "It´s only pain"?

Möjligen?

Anonymous said...

Skön musik. Och "Big Lebowski" skulle jag gärna se om:-)

Jill Wegerup said...

Hahaha, vilken strip. Den är klassisk!

Rollx said...

Stellapolaris.
Okända artister/låtar för mig, ska lyssna igenom och se om något fastnar. Katie Melua fanns det en hel del på myspace.

Mia.
Joo det börjar bli läge att kika igenom filmen på nytt. Det var ett tag sedan man såg den. :)

Jill.
En som passar i denna miljömedvetna tid. :)

Ninde said...

Åh Hoppas det gick bra med leksaksbilinskaffandet? Och att du inte blivit slukad av utomjordingar? :)

Rollx said...

Han får någon leksak imorgon. Skall förbi syrran då.

Nä jag finns kvar, är inte uppäten ännu. :)

stella sweden said...

Jag har en Katie på mitt förra inlägg...listen och sätt den på repeat...den är värld det!

Rollx said...

Stellapolaris. Såg det. Skall lyssna på henne.

Anonymous said...

Scarface är betydligt värre

Rollx said...

Massor av svordomar i Scarface. Hmmm det måste undersökas. :)

rex said...

The Big Lebowski är fantastiskt trevlig, på min ära. Den återses frekvent närhelst tillfälle bjuds och så till den grad att jag faktiskt har två ex av den i min filmhylla. För att alltid vara säker på att hitta iallafall ett av dem, när lusten faller på.