Wednesday, June 6, 2007

Snövit röker.



Den 6 juni.
Just denna dag tillbringade jag på en segelbåt i Göteborgs skärgård. Tuvärr blev det ingen seglats, vindarna var allför svaga för att det skulle vara någon mening att hissa segel. Så istället fick den lilla båtmotorn jobba febrilt, så att jag och min gode vän, kunde komma fram till en ö vid namn Asperö. Egentligen var det skönt att slippa segla, jag tycker att det bara är besvärligt att rycka i en massa snören (ok ! tampar). Har inte ännu förstått tjusningen med segling, men det kanske kommer ?. :)

U2 - Beautiful Day



Billiga resor.
Sitter och kikar på olika utlands destinationer över midsommarhelgen. Ser ut som att man kan komma billigt undan om man åker med ryanair, 700 - 800 kr tur och retur inte illa !. Jag har aldrig flugit med ett "budget" flygbolag förut. Med dessa låga priser kan man undra, om man är tvungen att köra planet själv ?. Och hur är standarden i flygplanet, Får man bara en pall att sitta på ?. Spottar flygvärdinnorna på en ?.



En aktivitet jag undviker.
En av de få saker jag kan bli riktigt förbannad på ! är minigolf. Jag svär mycket grovt, och beteer mig illa. Jag vill bara böja sönder den lilla sk-t klubban ! till oigenkänlighet. Nä ! någon minigolf spelare lär man aldrig bli. :)

Må solen finna er.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

7 comments:

Anonymous said...

Har du försovit sig ?.

T

Rollx said...

mmmmmmmmmmm :( lite. Är påväg.

Ninde said...

Hm..känner igen det där med att låta den lilla båtmotorn jobba febrilt. Men segling verkar coolt. Om man kunde det ;)

ps..nu lagt in bild på kameler som slaggar för dig..

stella sweden said...

Angående flyg....dom kanske inte ens har några flygplan, hänvisar till Ryan som troligen är en skum figur?
Angående båtar...segla är fint om man slipper dra i alla tampar och få focken i huvudet när man gippar...

:)

Kanske bättre att gå med i SSRS och köra deras vattenjettar!

Rollx said...

Ninde.
Jag tror att det kan vara roligt, om man vet vad som skall göras. För det mesta står man där som ett frågetecken. :D

Stellapolaris.
Javisst har det varit nära att man fått focken i skallen. :)

Vattenskoter skulle vara roligt att busa runt med.

Hmmm det finns en hel del saker kvar att testa. :)

A said...

Segling är mycket trevligt... om andra människor sköter själva seglandet!!

Rollx said...

Instämmer Annelie. Det är bara att se totalt bortkommen ut, så slipper man slita och rycka i alla dessa snören. Som en segelbåt är utrustad med.

Jag är bra på att se borta ut, tror att det är medfött. :)