Tuesday, June 12, 2007

Den obscena faxaren.



Götheborg 3.
I helgen återkom ostiniefararen Götheborg till sin hemmahamn, efter en seglats på 20 månader till det fjärran landet Kina. Lite mer information om detta fartyg finner du här Ostindienfararen Götheborg. Var nere och kikade på skutan i lördags, det var smockfullt med folk !. Färjorna gick i konstant skytteltrafik från operan till frihamnen där skeppet låg förankrat.

Götheborg. Fotograf Åke Fredriksson.


Vilken värme !.
Jag har en hyfsad badsjö mellan hemmet och stan, om man knallar en bit så kan man hitta en plats som inte är alltför full med andra badare. Tog mig ett snabbdopp igår när jag trampade hemåt från stan, lär bli en upprepning av samma historia idag. Puuuuh ! lär bli lika varmt idag. :)

Rihanna - Umbrella ft.Jay-z



Syns.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

11 comments:

Ninde said...

Har badat mig till hosta i helgen. Men härligt var det!

Hade varit kul att se Ostindienfararen ankomma i GBG. Såg henne i Stockholm innan resan :)

Rollx said...

Jaha den var uppe en sväng innan den drog till Kina. Jag tror den är påväg till Sthlm igen, om jag inte är helt felunderrättad.

Den skall ta en tur runt östersjön.

Rollx said...

Det blir inte förrän 2008. Då planeras en tur på Östersjön. Och 2010 kan det bli Världsutställningen i Shanghai.

Anonymous said...

Själv har jag inte vågat hoppa in i vattnet ordentligt. Havet är fortfarande iskallt :(

stella sweden said...

Fin bild på ett skepp som heter duga!

Sorry men du har rätt, länken funkar inte. :(
Och jag har letat efter strippen men hittar den inte....

Får ägna en del av morgondagen åt att leta kanske ;)

Ivana said...

Den obscena faxaren, haha klockren rubrik!

Jag skäms, jag har inte hoppat i vattnet än. Har märkt att jag bara blir fegare & fegare men jag vägrar erkänna att det har något med åldern att göra ;)

Rollx said...

Mickey och Ivana

Det är inte alls kallt i vattnet. Men icke vattentäta telefoner tycker inte om havet. :(

Lyckades sumpa mobilen idag. Trillade ner i vattnet, när jag skulle lämna båten för bryggan. Plask !.

Hoppas att sim kortet klarade sig. Vet inte hur dom tål vatten ?.
Suck ! en lite onödig utgift. Kunde ha nyttjat telefonen ett tag till. Men men .. shit happends. :)

Stellapolaris.
Bilden är tagen från en helikopter. Och den är tagen av någon som heter Åke Fredriksson. Vilken stripp var det ?. Kanske den somriga "summer of 69 ?. :)

stella sweden said...

Strippen finns ju på min jävlalillablogg...är det inte du som gjort den?

Rollx said...

Det är någon annan som har gjort den, vad personen heter ?. Det vet jag inte.

Ninde said...

Aha. Och du åker med henne upp eller? ;)

Rollx said...

Ninde.
Näij !. Den har ju inga roliga kanoner, torpeder eller sjunkbomber man kan roa sig med under resans gång. :)