Thursday, June 14, 2007

En Mardröm.

Inatt drömde jag den sämsta dröm någonsin !. Nej det var ingen kufisk oförståbar Lars Noren historia som det kan vara. Nej jag drömde om att jag städade !. Jag skurade och torkade väldigt intensivt ett rum, som min mor skulle sova över i. Att städa är nog en av dom "tristaste" nödvändiga saker man måste utföra emellanåt. Men man måste inte nödvändigtvis drömma om det !. Allt annat är bättre. Hur kontaktar man gubbarna i sitt huvudkontor ?. Och ber dom spela bättre drömmar om nätterna. :)

Heavy Metal.
Ibland kan det vara skönt att rensa örongångarna med lite oväsen i denna genre. Men det skulle kanske inte vara så roligt att bli fast på en öde ö med ett dylikt band (bilden). Kan nog bli "tungt" i längden. :)


Blank & Jones feat Robert Smith - A forest



Picture Trail
Kika in det här roliga sättet att lägga upp sina bilder. Hittade detta hos Stationsvakt Och här är stället du snickrar ihop din egna lilla bild kub, finns även andra varianter.Picture Trail

I helgen.
Skall jag försöka låna en kajak, som jag kan veva runt med någonstans. Och ! jag lämnar mobiltelefonen på land. Det kan ju så lätt hända en olycka. :)

Andra bloggar om: , , , , , ,

18 comments:

Anonymous said...

Lunch ?

Tova

Ninde said...

Åh..veva runt med en kajak låter inte dumt alls..Ha så kul ! (och lämna mobilen hemma).

Rollx said...

Tova. Hann inte, vi får ta det någon annan dag. :)

Ninde. Kajak är sk-t kul !. Hoppas att man får tillfälle till detta i helgen. Japp ! telefonen får stanna på torra land. :)

Puman said...

Ohhhh vilken bra mix-låt!

Du borde bli en DJ! :)

Jill Wegerup said...

Mardrömmar jillar jag inte. däremot jillar jag att städa.

Anonymous said...

Haha, "tungt" var ordet (beror dock på vilket band det är!). Men med positivt tänkande kan man vända på situationen; använd trumman som en båt och gitarren som en paddel och du kommer därifrån..

stella sweden said...

Så det blidde ingen plastficka till mobilen?

;)

Rollx said...

Puman. Ja det är en rätt skön låt. Kanske DJ är min nya karriär då. :)
Om det skulle bli så, då hoppas jag att du kommer och lyssnar. :)

Jill. Du jillar att städa !?. Vad bra !. Men då kan du komma hem till mig och städa.

Gina. Jag tror instrumenten är "heliga" för dessa hårdrockare. Dom föredrar att spela till döds, än att rädda sig själva.

Stellapolaris. Näe inte ännu, om det skulle bli någon form av långfärd till havs. Då skulle det finnas en orsak, att köpa en plastficka.

stella sweden said...

Hmmm, om den värsta mardrömmen skulle inträffa?
Alla ramlar i vattnet, alla utom du drunknar och du har ingen mobil att ringa efter hjälp med?

Vad gör du då?

(Sa she som är besättningskvinna i Sjöräddningen och räddar dom som HAR mobiltelefoner eller GPS.)

:)

Hoppas helgen varit trevlig med kajakandet!

Ninde said...

Blev det någon kajakpaddling i helgen? :)

Rollx said...

Stellapolaris. får väl prova att "jojka" om jag förlorar telefonen. :)

Ninde. Näe det blev inget paddlande med kajak. Hade för mycket annat att göra.

Trevlig midsommar påer. :)

A said...

Städa låter mindre jobbigt än kajakpaddlande... eller?! Ha en trevlig tur och akta telefonen! ;)

Ivana said...

Jag har aldrig drömt om att jag städar. Tur är väl det för en sådan dröm skulle jag aldrig klara av att ha. Hugga!

Rollx said...

Anneli. Hädanefter är jag försiktig med telefonen nära något vatten. Jag har kanske lärt mig läxan ?.

Ivana. Om man drömmer om att städa, då blir man lite orolig över sig själv. Kanske dax att gå till farbror doktorn ?. :)

Ninde said...

När får vi höra mer om din midsommar då? :)

Rollx said...

Ninde den var inget speciellt, man har gjort något snarlikt förut.

Försökte locka kompisarna att dra iväg till någon metropol på kontinenten, men det lyckades inte. :(

Ivana said...

Ja det tycker jag verkligen! För det är inte normalt alls. Du får gärna säga till när du har fått svar från doktorn. Han lär ju ge dig starka mediciner & i värsta fall en tvångströja!

Rollx said...

Ivana. Om vi inte hörs något mer, så sitter jag på ett dårhus någonstans. :)