Wednesday, June 13, 2007

Den ofrivillige badaren.

Plums !.
Igår tog jag årets tredje bad utomhus, Och det var ofrivilligt. Doppet inträffade när jag höll på att packa segelbåten. Tog somvanligt ett "skutt" från båten till bryggan, för att hämta nästa väska som skulle med. Och jag trodde att jag flög som en fjäril. Men denna gång missade jag målet och plaskade i vattnet som en sten. :)

Sony ericsson z520i född 051222 - död 070612.



P2P kriget.
Senaste nytt från fildelnings fronten. En man från mellan sverige har dömts till 80 dagsböter, för att ha delat filer på DC++. Här skriver Aftonbladet lite om det hela. Domen fastställd i fildelningsmålet. Och här hittar du lite mera om detta Domen stoppar jakten på fildelare.. Utan att gräva för djupt i denna fråga, så tycker jag att det är så löjligt ! när dessa lobbyist organisationer vid namn ifpi och antipiratbyrån jagar små fildelare. Dom flesta inser att det är lite försent att stoppa denna företeelse. Det enda som skulle fungera är om dom stängde ner hela internet. :) Det borde finnas någon lösning på detta, som fungerar för alla parter.




Fresbee golf.
Kanske dax att damma av discarna. Och ta en runda med dom imorgon ?. Det är ju ganska lämpligt just nu. Vädret är svalt, och solen har tagit en liten paus. Behovet av att bada och sola, är inte stort just nu.

Rapture - Iio



Syns. :)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

11 comments:

A said...

Badar man ofrivilligt är det iaf lätt att doppa sig - vilket annars kan var en liten plåga! :)

stella sweden said...

Sony Eriksson är bara skit, hade du haft en Samsung så är det troligt att du inte trillat i vattnet överhuvudtaget! :)

Ninde said...

Packa segelbåten? Nya äventyr på g? :) För övrigt håller jag med stellapolaris. Samsung rules när det gäller privata mobiler.. :)

Rollx said...

Annelie.
Ja det stämmer. Oftast står man och doppar stortån ett lååååångt tag, innan man beslutar sig för att sjösätta hela kroppen.

Stellapolaris. Det är alltid lättare att skylla på något annat/annan om man dabbar sig. :) Då lär en olycka hända igen !, jag köpte en ny Sony Ericsson. :(

Ninde.
Nä det var bara en liten tur (några timmar). Fast det skulle vara roligt att åka iväg på en rejäl tur i några dagar.

Samsung. Hmmmm jag har fått intrycket att dom är "plastiga". Kanske jag har fel ?. Kikade för ett ögonblick på en Nokia 7373 men det blev inte så.

stella sweden said...

http://www.orust-kajak.se/produkter/aquapac.html

;)

Ninde said...

rollx: Inte alla är plastiga. Finns snygga med :)

Rollx said...

Stellapolaris. Jättesnällt, tack för informationen. Bra att veta. :)

Ninde. tror jag inte på, du luras bara. :)

Det blev en sån här. kostade bara 1000 pengar på phonehouse. Visserligen inte den nyaste modellen som pluppat ur fabrikerna. Men känner mig nöjd med den än så länge. Duger till mig.
SONY ERICSSON Z530i

Johnny said...

skönast att bada när man väljer det själv:-) och helst utan prylar och kläder. jag har en likadan mobil. den funkar riktigt bra. ha en skön sommar!

Rollx said...

Jdawg. Ha det så jättebra !. Vi synes. Telefonen verkar ok. :)

Anonymous said...

Har en känsla av att din soldat med känslig näsa kommer att stämpla in vid pärleporten inom en snar framtid. Och med lite tur kommer Frans att bli hans fadder däruppe ... önskar dem all lycka i evighet(en)

Rollx said...

Gina.
Ja Frans väntar där uppe på honom, han med den känsliga näsan kommer att bli väl omhändertagen. :)