Wednesday, June 27, 2007

Det ultimata snabbmats samhället



Internetlös
Har varit utan internet hemma perioden 15/6 - 26/6. Och det var Telia stadsnäts fel (somvanligt). Tydligen hade den första personen jag snackade med inte gjort någon notering av min första felanmälan (dj-vla tomte !). Därför tog det extra tid att åtgärda problemet. Kanske dags att byta internetleverantör det strular för "ofta" för att man skall vara nöjd. Får jag ingen reducering av avgiften, så är det adjö Telia stadsnät.

Fast jag har faktist gjort en massa nyttiga saker hemma, när man har varit utan internet. Har suttit och målat rätt mycket. Det har faktist varit skönt, sanningen att säga. :)

Timbaland feat. Nelly Furtado, Justin Timberlake



Var är solen ?.
Nu får det räcka med regn !. Är det inte dax att solen kikar fram ?. Eller måste man boka en resa och jaga solen ?.



Synes. :)

Andra bloggar om: , , , , , ,

12 comments:

Ninde said...

Ja nu får det räcka med regn..

Rollx said...

Dom har lovat sol och värme i juli. Hoppas att dom inte ljuger dårå. :)

Anonymous said...

Om stripen, du har illustrerat en mardröm, right?

Ivana said...

Livet blir helt annorlunda när man inte har internet. Det börjar med ett dygns mardröm men sen blir det ganska fint & harmoniskt. Ibland vill jag säga upp internet. Bara ibland. Säg det inte till någon!

hänkan said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Byt till komhem för det funkar ibland och flytta rill Gotland för där lyser den jävlalillasolen alltid, men för Guds skull! Yppa inte det för någon!

Ninde said...

Åh..hoppas att det stämmer bara :)

Rollx said...

Gina. Om det enbart fanns mcdonalds restauranger i hela världen. Så skulle det nog vara en mardröm. :)

Ivana. Jopp, det mesta man gör på nätet är nog rent nonsens, och ganska oviktigt egentligen. Nej jag ska inte säga något, du har mitt ord på detta. :)

Stellapolaris. Har inte hört något negativt om kåmhämm. Så det lutar åt dom, syrran är jättenöjd med dom. Gotland är en fin liten holme, har varit där en gång. Nej jag ska inte babbla om detta för någon, det lovar jag. :)

Ninde. Vi får hoppas att meteorologerna inte ljuger. Skulle vara skönt med lite sol igen, saknar den. :( Man lyckades få en liten fin solbränna förut, men den lär blekna bort. Om detta väder fortsätter. :(

Vanja said...

Bredbandsbolag ställer bara till med obehag...

Jag tror alla jag har haft har strulat nån gång, mer eller mindre. Inklusive missförstått avbeställningar pga att det ska in nån himla bekräftelse som man naturligtvis missar... jag tror att dom gör det med AVSIKT. Alltså krånglar till det om man t.ex vill byta bolag. Såklart.

Beträffande solen så tror jag nog att den kommer :) Här är det sol jämt (eller var det i mitt huvud bara?)

:)

Rollx said...

Vanja. Joooh jag har hört en del negativa åsikter om bredbandsbolaget.

Har ingen aning om det är krångligt att byta ?. Har alltid haft Telia, inte för att jag älskar detta bolag. Har varit för slö för att byta. :)

Jag tror inte det var solen. Du stod för nära en glödlampa, akta dig så du inte bränner dig. :)

stella sweden said...

Åker från det soliga Gotland till Storstan några dagar och där har dom bredbandsbolaget, det är jag säker på!

Rollx said...

På fastlandet lär dom ha BBB. Hoppas att du får en trevlig liten resa Stellapolaris.