Friday, June 8, 2007

En okänd Vikinga konung.



Bilder från Asperö.
Tänkte slänga upp lite bilder från onsdagens lilla segel expedition till Asperö. Fotografierna är tagna av min gode vän CC.

Bild 1. Denna bild är tagen från öns högsta punkt, Asperö ligger till vänster på bilden.



Bild 2. Här ser vi en av de otaliga färjorna som trafikerar öarna dagligen.



Bild 3. Det finns även en liten dansbana på ön. Dock blir inte festerna så våldsamma här (inga klackar i taket), tydligen har missions förbundet ett starkt fäste här. Folk blir berusade på "gud". Inte på drycker i flytande form.



Bild 4. Här går folk till hållplatsen, för att invänta en färja. Jag misstänker att han tog kortet därför att blondinen som syns i bild var väldigt söt.



Och så var det helg :).
Avslutar med lite lättuggad musik.

Matt Darey (feat. Marcella Woods) - Beautiful.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

15 comments:

Anonymous said...

Nu funkar det. puss på dej.

tova

Rollx said...

Det var inte så avancerat. Det där fixade du bra !. ;)

stella sweden said...

-Hädanefter ska vi sluta svära?
Då får du sluta hemsöka min blogg då!
:)

Ivana said...

Oh my god. Inga svordomar & inget kött? Då dör jag!

Superfina bilder!

Puman said...

Diggar din musik - men det visste du redan. :)

Fina bilder! Sverige är vackert på sommaren.

Rollx said...

Stellapolaris. Jag är inte rädd för lite svordomar. Ett litet fan ! kan krydda en fadd smaklös text ibland. :)

Ivana. Näe. Och inga cigaretter eller snus heller !.

Kompisen plåtade bilderna.

Kul att att du har lagt upp egenhändigt knäppta fotografier på din blogg. Många är fina !. "Och det menar jag".

Puman. Marcella Woods ser dessutom bra ut (vacker). Sitter och lyssnar just nu på Rihanna - Umbrella (feat jay Z) rätt skön låt.

Ja Sverige är ett vackert land speciellt på sommaren. Det man också tycker om med denna årstid, är att alla människor vaknar till liv och är glada.

Ninde said...

rollx: Kul med bilderna! Och jag diggar seriestripen skarpt! Finns det en strip där man får se vad som händer under den där minuten senare. Då han halshuggs av de närvarande militanta antiveganerna? :)

Rollx said...

Antagligen så fick han en "STOR BONK" ! (en stor klubba i huvudet). Sen försvann han spårlöst ur historie böckerna.

stella sweden said...

Pssst...har publicerat en av dina strippar på min blogg! Ok?

Anonymous said...

Stackars Frans.. kan se för mig hur de ristar på hans runsten "Saknade helt fingertoppskänsla"?

Rollx said...

Stellapolaris. No problemo. :)
Är det flickr länken ?. Den funkar inte just nu iallafall. Testar senare.

Gina. Har inte du någon blogg man kan besöka ?. Ja det gäller att anpassa sig till sällskapet man befinner sig i. Och det kunde inte Frans. :)

Ninde said...

gina: "saknade helt fingertoppskänsla" Moha ha ha.. :)

Anonymous said...

Jo, jag har en blogg, Klösbrädan, och nej, man kan inte besöka den för den är tom.
Skapade den när jag var riktigt arg en gång (minns inte längre vad det gällde:) men det var så mycket pyssel med att välja design osv. så ilskan gick över innan jag hann skriva en endaste post. Så den fyllde sin funktion ändå sas. Dessutom är det mycket intressantare att ränna runt på andras...

Rollx said...

Gina.
Ok. Men säg till om du startar upp något eget.

Anonymous said...

Fina bilder :-) Ser mysigt ut!