Wednesday, July 4, 2007

Frälsaren finns i Säffle.





Ett litet tillägg till första seriestrippen. Säffleborna har julgran året runt. Nu visste ni det. :)

Jag om morgontrötthet.
Om det känns såhär att vara död, då vill jag leva länge !.

Kanske jag hamnar i en citatbok nu ?. :)

Filmtajm.
Har nyligen Kikat på filmen "Before sunrise (1995)". Har sett den förut på dumburken, för några år sedan. Tyckte om den då, och jag har inte ändrat uppfattning om den nu, efter denna senaste titt.

Lustigt ! kan inte säga exakt varför ?, jag tycker om den. Här finns lite mera info om filmen på imdb. Tydligen finns det även en uppföljare, som heter "Before sunset (2004)" Den skall jag snoka rätt på !.

Before sunrise

Testa hastigheten.
Det kan ju vara intressant att veta vilken bandbredd man har på internet. Jag har ca 5 mbit/s istället för de 10 mbit/s jag skall ha. Blir att ringa Telia imorgon. Ladda ner det lilla programmet och testa själv.

TPTest


Mungo Jerry - In the summertime



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

18 comments:

jacobsteel said...

tp test e soft, men sen är det svårt att få rätt mot bredbandsbolagen, --- fast lite prut ska nog gå. bästa lycka!

Rollx said...

Har inget att förlora. Måste ju försöka. :)

stella sweden said...

Vart ska jag svära nu, när du också har tagit en paus?

Tänkte ju inte sluta kommentera eller läsa, men, men...jag kanske tittar in här ändå och slänger ur mig något fult ord?

Ha det mysigt!

Rollx said...

Svär hur mycket du vill här. Jag censurerar ingenting. Vräk ur dig, det skall mycket till, innan jag rodnar. :)

Anonymous said...

Ha det bäst "when the weather's fine.." !

ps. Hihi, vilka polisonger i videon, mäktigt..

Rollx said...

Ja det var ena rejäla polisonger ! :D
Syns sen. Nu pyser jag iväg.

Puman said...

Ha en bra sommar min vän och kom tillbaks igen ;)

Anonymous said...

Ha ha, vilka underbara serier :) Varför har Säffleborna julgran året runt förresten?

Ivana said...

Mitt internet är snabbare än vad det borde vara. Bör jag också ringa min internetleverantör? :)

stella sweden said...

Jävla morgontrötthet...;)

KurdishFlower said...

Jag om morgontrötthet.
Om det känns såhär att vara död, då vill jag leva länge !.


Ja, jag ska citera dig!
Ha en fin sommar!

:)

Rollx said...

Kikar in en snabbis.

Puman.
Ingen bra sommar här hemma. :(
visst kommer jag tebaka. :)

Angelica.
Varför inte ringa till Säffle och fråga. Tuvärr vet jag inte varför, dom har julgran året runt ?. :)

Ivana.
Nej för helv... ! håll tyst om att du har en bättre hastighet på ditt internet. :)

Stellapolaris.
tvi ! för tidiga mornar. Tack för ditt mail.

kurdishflower.
Det var ett tag sedan man hörde av dig. Mycket att göra antar jag.
Försöker ha en fin sommar, men här i Sverige är det tämligen svårt. Ingen värme och sol. :(

Ha en fin sommar själv.

Ninde said...

Kikar in och säger hej bara..Hoppas du har en bra sommar trots vädret! :)

stella sweden said...

En bra sommar är ingenbrajävlasommar uten blogginlägg..När får jag se dina roliga teckningar igen?

Johnny said...

rollx, you are missed! tack för tp-testet!

Vanja said...

Du gör så sköna serier.
Gillar speciellt den med ålderns höst... :)

Tack för tipsen om TP-test!

Ha en majsig sommar :)

Ivana said...

Hallå där, när är det dags att börja blogga igen? Tycker du har varit borta lite väl länge nu!

Rollx said...

Ninde.
Sommaren har varit blöt. Här nere i västragötaland. Men sommaren har varit rätt hyfsad iallafall, har gjort en massa kuliga saker.

Stellapolaris.
Blir lite nya teckningar och målningar här framöver. Tyckte om dina tavlor, väldigt fina !

jdawg.
Ja det kan vara intressant att veta, i vilken hastighet man rör sig i på internet. :)

Vanja.
Tack. Såg att du och Sandra gett ut en bok tillsammans. Häftigt ! gratulerar.

Ivana. Eller skall man kalla dig fru Andersson nuförtiden ? :)
Jo jag skall väl sparka igång snart.