Wednesday, August 8, 2007

Blitzkrieg !

Jag har inlett ett fälttåg mot silverfiskarna, som våldgästar i min lägenhet. Jag har brutit upp nästan varenda golvlist. och tryckt in rikligt med tätningsmedel, i varenda liten misstänkt öppning. Jag har även tätat igen varenda litet ytte pytte hål under diskbänken. Nu återstår det att se om det hjälpte ? Om någon av dom små kräken syns till inatt, så fortsätter kriget ! (mera akryltätning) :)


Ingen bild denna gång.
Blir inget egenhändigt snickrat motiv i denna postning, måste kika efter i mitt lilla lager vad som finns. Har målat en del under blogg frånvaron. Skall väl ta och fota av det så ni får se. :)

bloodhound gang - the bad touch



Andra bloggar om: , , , ,

13 comments:

Johnny said...

gott att se dig tillbaka! hoppas du vinner, silverfiskar kan vara svåra motståndare:-) själv jagade jag en myggj-vel inatt. jag vann.

stella sweden said...

Kul att du är tillbaks!

Har du försökt med blåslampa?...

Ninde said...

Välkommen tillbaks till bloggbyn! :)

Gör inte som min kompis bara, hon läste in sig på silverfiskarna hon planerade utrota i sin lägenhet. Så till den milda grad att hon sedan började känna skuldkänslor.. Det var ett evigt tjat om deras invecklade sociala liv och vilka fascinerande urtidsdjur de var..

Happy hunting.. ;)

Rollx said...

Jdawg.
Det verkar som att jag vunnit silverfisk kriget. Har inte sett till dom på ett tag. Men jag vågar inte ha någon segerparad ännu. :)

Stellapolaris.
Blåslampa näe det vågar jag inte. Vill inte orsaka någon eldsvåda, och bli bostadslös. :)

Ninde.
Tackar.
Nej något dåligt samvete har jag inte, över att utrota dom hemma hos mig. Dom verkar vara inneboende hos flera i bekantskaps kretsen. Dessa små väsen är mästare på att överleva.

Ninde said...

"mästare på att överleva", du ser. det är så det börjar, med oskyldiga små positiva utlåtanden.

Steget efter det är nåt i stil med "men det vore ju nästan synd att utrota dem. Nu när de så fiffigt funnit sig till rätta här.." ;)

Hade nästan glömt bort den där låten man gick o gnolade på en sommar för evigheter sen..

Rollx said...

Ninde.

När det gäller småkryp i lägenheten. Så är det enbart humlor och fjärilar som räddas försiktigt, och släpps fria. Resten möter sitt öde i form av en ihoprullad dödligt svingande blaska.

Bra låt, den fastnar. :)

Vanja said...

Äntligen, welcome back!

Och en sån perfekt inledning att välja bloodhound gang :)

Om silverfiskar yppar jag inget... jag är inte rädd för silverfiskar :)

stella sweden said...

Klart du vågar..det är de enda som biter på dejävlasmåkrypen.
:)

Ivana said...

Jääää du är tillbaka! Men du, skaffa en katt, eller två. Mina raringar tar kål på allt levande här hemma. Både kryp & blommor. Det sista är jag väl inte lika glad över...

Rollx said...

Vanja.

Tackar.

Men du borde vara rädd för silverfiskar. Dom brukar krypa in i örat när man sover, på jakt efter den smaskiga hjärnan, som är deras "absoluta" favoritföda.

Stellapolaris.

Ok jag får väl testa då.

Fru Ivana.

Om jag inte bodde en trappa upp, så skulle jag kanske haft en liten kisse. Jag föredrar att ha utomhuskatt, dvs att den kommer och går som den själv vill. Vet inte om katter är duktiga på att ta kål på silverfiskar ?

Ninde said...

Bra där Rollx. Men nyckelpigor är snälla med. Inte slå dem.. :(

Rollx said...

Ninde.
Någon nyckelpiga har aldrig flugit vilse in i min lägenhet. Men om detta skulle hända, så skulle jag självklart rädda den.

Anonymous said...

Testa rödceder (finns på http://www.rodceder.se). När tjejen såg det på tv4, så köppte hon hem det samma kväll, det har varit en lugn "silverfisk"-sommar :P här. Skulle dom komma tillbacka så vet vi vart vi skall vända oss igen. / lycka till - Martin