Thursday, August 23, 2007

Runner


Runner. Akryl 27 x 19 cm.
Vad denne figur springer ifrån ? Det är upp till var och en, att fantisera ihop.

Är det höst nu ?
När startar hösten egentligen ? Finns det något speciellt datum för detta, eller är det väderleken som bestämmer årstiden ? Känns inte speciellt lockande att börja bylta på sig en massa varma kläder. Men man lär bli tvungen att göra detta inom kort, varesig man vill eller inte. Jag vill inte vara gnällig, men det var en riktigt "kass" sommar här nere på västkusten detta år. Tuvärr kan man inte reklamera årstider någonstans. :)

En Sak jag funderat på
Ni är med all säkerhet bekanta med de 10 budorden, och som en god kristen skall man följa dessa. Nu är jag inte speciellt religiös av mig, jag har inte läst bibeln, och kommer antagligen aldrig att göra det. Men så mycket vet jag att Gud nedpräntade dessa lagar till oss.

Gud har faktist brutit mot det 10:e budordet. Vilket bla lyder "du skall icke ha begär efter din nästas hustru". Han gjorde på köpet, Josefs hustru Maria gravid med Jesus. Gud följer inte sina egna lagar, han lever inte som han lär. Undrar vad han har som ursäkt ? :)

Rescue me
Detta är namnet på en av de tv-serier jag följer. Korfattat så får man följa brandmannen Tommy Gavins röriga liv. Tommy spelas av Denis Leary. Hittade inget filmklipp på den sekvens jag tyckte var rolig, så här kommer den i textform istället.

Tommy Gavin åker taxi. Detta är ifrån episode 10 säsong 3. Klicka bara på bilden om du vill ha texten förstorad.


Thats all folks.

Uppdatering fredag. Hittade klippet !



Andra bloggar om: , , , , , , , ,

9 comments:

Anonymous said...

Gud kanske inte gjorde det av begär - han kanske helt enkelt var tvungen? Och var det av begär så kanske det var just därför han skickade Jesus med budskap om förlåtelse - så att han skulle kunna bli förl¨ten!

Rollx said...

Nej jag tror inte att han gjorde det av åtrå.

Jag är en riktig "barbar", och kan skämta om det mesta. :)

Ninde said...

Ha,ha snyggt klipp..seventy seven ha ha..

Livet är för viktigt för att ta på allvar jämt.. ;)

och det där om budorden; "do as I say-don't do as I do.." ;)

stella sweden said...

De där budorden...gör inte som jag säger utan gör som jag gör (tycker jag är lämpligt) ;)

Bilden? Han ser ut att springa TILL något...

Rollx said...

Ninde.
72 eller 77 kanske inte spelar någon roll, det är många ändå. :)

Det är en rolig tv-serie, kanske lite rå ibland. Men jag diggar den.

Stellapolaris.
Vissa springer bara på, utan någon som helst orsak. Han kanske bara är stressad ?

Anonymous said...

jag har precis läst att hösten startar när Allsång på Skansen slutar! :)

Rollx said...

Annelie.
Ok. Jag litar på dig, och plockar fram mina varma kläder. Usch för den blytunga skinnjackan. :)

Ninde said...

rollx: Tror hösten kom idag.. :(

Rollx said...

Känns så. Här är det soligt men brrrrrrrr (kallt). :)