Wednesday, August 15, 2007

Man Whore 2.



Man Whore 2. Akryl 27 x 19 cm.

Tänkte lägga upp en annan bild men den var inte färdig ännu, så denna får duga. :)

Byte av stil.
Känner mig mogen att börja måla något annat, ni har sett motiv huvudsakligen på "en" specifik stil. Har redan påbörjat att måla på andra saker, det står några dukar längs väggarna föreställande människor. Tänkte också måla några bilder på diverse fortskaffningsmedel, tex flygplan bilar osv, tror inte att det blir något tema med flera av samma stil på ett tag, det kommer antagligen bli alla möjliga slags motiv i diverse olika slags tekniker. Dock har jag kvar några av dessa knasiga tavlor att visa upp. :)

Utställning.
Skall ta och ordna någon form av utställning. Många av objekten ser betydligt bättre ut i "verkligheten". Främst dom stora motiven tjänar mest på att beskådas "live". Kommer naturligtvis ange tid och plats, var tavlorna kommer att befinna sig.

Har städat bland bokmärkena.
Eller mera exakt i musik video mappen. Kanske ni hittar något att lyssna på ? Har sorterat artisternas namn i bokstavsordning. Rammstein the Pooh version (ich will) är lite lustig. Wasp låten var absolut en av mina favoriter under min hårdrockar period, observera skelettet som fixar upp dörren i början av videon hahaha det var duktigt gjort för att vara ett benrangel. I blank & Jones perfect silence, finns lite nakenhet. Men det är bra att blunda, om man är lite känslig.

Amii Stewart - Knock on wood
Anita Lindblom - Sånt är livet
Blank & Jones - Perfect silence
Cosmic gate - Exploration of space
Cypress hill - Insane in the membrane
De Lacy - Hideway
Dj Kay Cee - Binary Finary 1999
50 cent - In da club
Green day - Boulevard of broken dreams
Ike & Tina Turner - Proud Mary
Lasgo - Something
Limp bizkit - Rollin
Linkin park - In the end
Noemi - You
Pet shop boys - Always on my mind
Pf project - Choose life
Ramones - Blitzkrieg bop
Rammstein - The Pooh version
Safri duo - Samb adagio
Sex pistols - My way
The cult - She sells sanctuary
The prodigy - No good
Underworld - Born slippy
Wasp - I wanna be somebody
Zap mama - Brrrrlak


Andra bloggar om: , , , ,

11 comments:

Anonymous said...

Är du redo ?
Tova

Rollx said...

Jomenvisst. Jag är på G.

Ninde said...

Kul med låtlistan, ett par av mina favvisar där emd. Som always on my mind och green day.. :)

Rollx said...

Ninde.
Vad bra att du hittade något att spisa. Bra låtar, fast lite deppiga.

jacobsteel said...

amii stewart rockar fortfarande. (för att inte tala om videoeffekterna och plymerna.... rah! klass!)


utställning? - klart du ska! :)

stella sweden said...

pssst...enlitenjävlablogg...inte djävla
;)

That´s what makes the whole different...

Såg det nu först...

Ninde said...

Jotack är ju relativ allätare. Även när det gäller musik :)

Rollx said...

Jacobsteel.
Amii Stewart håller ännu. :)

Någon form av utställning skall jag ordna, har ju rätt gott om föremål att visa upp. Jacob du får hojta till, om du visar upp dina alster någonstans.

Stellapolaris.
Nu har jag rättat till det.

Ninde.
Samma här, har en rätt bred smak, vad det gäller musik. Dock är country och dansbands musik rena tortyren i mina öron. :)

Ninde said...

För mig leder jazz musiktortyr tävlingen. Med dansbandssmör som god tvåa. Hyser nån sorts konstig hatkärlek till vissa sorters country. Aandra sorter gör mig lätt illamående. Får väl sätta ut"dagens cowboy" om det skulle slinka med nån musik åt det hållet i bloggen. För din skull.. :)

stella sweden said...

Hur stora målningar pratar du?

Skulle vara intressant att se de med flygplan eftersom jag själv är på G med just dessa monster!

Har skrivit ut en massa bilder på olika flygplan, när de landar, står på marken etc...väldigt spännande.

Hade en utställning för ett par år sedan jag kallade "landningsbana för hundar"...

Har alltid ett tema jag målar i...

Lycka till!

Rollx said...

Ninde.

Jag har en kompis som diggar jazz i all dess former. Han har försökt att lura med mig på konserter, men detta har han inte lyckats med ännu. :)

Country kommer man nog aldrig att tycka om, hmmm kanske ? om man råkar falla illa, och slå i huvudet.

Nä inget ont om andra musikgenrer, bra att smaken är olika.

Stellapolaris.

Jag skall nog blåsa på rätt stort, trivs bäst att jobba på generösa ytor. Det lär dröja innan du får se nåt har inte påbörjat att måla någon flygmaskin ännu. Men det kommer.

Hoppas att du sätter upp mera foton på dina konstverk på bloggen.