Sunday, August 19, 2007

Lickers


Lickers. akryl 27 x 19 cm.

Egentligen tänkte jag döpa tavlan till något helt annat. Men kände inte för att vara överlustig.

Lars Vilks
Denna konstnär har fått uppmärksamhet pga sina karikatyrteckningar på profeten Muhammed. Här har ni hans hemsida/blogg www.vilks.net Och här kan ni kika på en av teckningarna Profeten som rondellhund. I mina ögon var teckningen inget speciellt, tämligen harmlös. Lustigt att en liten teckning kan göra en del individer ilsket upprörda, och andra rädda. Gerleborgsskolan fegade och vågade inte ställa ut Vilks teckningar. Per Dahl skriver lite om detta i Oskarshamns tidning Barometern.

Magnus Uggla
Har tydligen börjat att blogga, vilket är roligt. Här finner ni honom
Magnus Ugglas blogg

Fight club
Det var ett tag sedan man kikade på denna rulle, kanske dvd spelaren får smaka på den ikväll ? Monologer från filmen Slaves with white collars och här kommer en till You are not

Nu skall jag hälla i mig en kopp kaffe, och sticka ut på en liten cykeltur. Ha det.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

14 comments:

Anonymous said...

Kul att Magnus Uggla börjat blogga, det ska jag spana in. Tack för tipset :)

Ett av inslagen jag gjort ligger ute på nätet på TV8. Gå in på www.tv8.se, klicka på "Webbtv" i toppmenyn och välj inslaget "STHLM Fashion week" :-)

Det kommer att komma nya längre inslag i veckan. Men det stora inslaget sänds på TV3 i höst i programmet Girlylicious :-)

Ninde said...

Tror feghet och undfallenhet är fel sätt att tackla de som vill angripa demokrati och yttrandefriheten. Skrämmande utveckling när folk bli allt tystare av rädsla..

Rollx said...

Angelica.
Jag skall kika på det. När dom på tv8 har fixat webbteve spelaren, jag får inte igång klippen.

Jag skall hålla utkik efter programmet girlylicious.

Ninde.
I väst tar man yttrandefriheten för givet. Dom flesta är ovana att försvara den.

stella sweden said...

Lickers var väl ett ROLIGT och passande namn på målningen?

Eller?
;)

Puman said...

Jag hoppas att Ugglas blogg är inte som låten "jag mår illa" :)

A said...

Jag har nog träffat några såna också! ;)

Rollx said...

Stellapolaris.
jopp det duger nog. Fanken ! Vad de små inscannade målningarna blir ljusa, inte nöjd.

Puman.
Men vahadu varit någonstans ? känns som att du varit borta i ett halvår. :)

Ugglas blogg är rätt kul.

Annelie.
Slaskiga och kladdiga typer. :)

Ninde said...

huvudet på spiken där.. :)

Rollx said...

Det finns alldeles för många proffs Ninde. Synd.

stella sweden said...

Varför scannar du in dom då? Har du ingen kabel?
;)

Rollx said...

Stellapolaris.
Varför jag scannar ? Antagligen för att det går snabbt. Ibland går kassa foton eller inscanningar att fixa till i photoshop, fast försöker att undvika merarbete.

Och nein. Jag har ingen vettig kamera hemma för tillfället.

Ninde said...

Men jo... :(

Jill Wegerup said...

Vi som har tungor måste tala.

Uggla gör det i alla fall..

Rollx said...

Ninde.
Är du på dåligt humör ? Skyll på det höstiga vädret. :)

Jill.
Klart man måste snacka lite. :)