Sunday, August 26, 2007

Sneaker


Sneaker. Akryl 27 x 19 cm.

Rekognoseringen är över

Jag har en tid besökt de stora bloggarna, exempelvis Aftonbladets blogg och Stureplan. Har även tagit en kort sightseeing till Expressens blogg. Men jag gissar att den liknar Aftonbladets, har varit där allför kort stund, för att kunna få något intryck. Kanske lite "torr" ?

Något som känns trist med de välbesökta bloggarna, är att många av dom präglas av "envägskommunikation". Det går till på detta sätt, blogginnehavaren skriver något, besökarna kommenterar. Sen fortsätter detta i all oooändlighet. Det uppstår aldrig någon diskussion mellan bloggaren och någon av besökarna. Lite tråkigt tycker jag. En annan sak är att vissa bloggar luktar rent "kommersiellt skådespeleri", man känner pengadoften efter ett tag. Men men, alla kan köpas "även jag". Alla har en prislapp.

Nä ! enkelriktat bloggande är inget för mig. Så jag vrider om den röda avfyrningsknappen på detonatorn, och ser den trotyl apterade bron som leder till blogg metropolerna, transformeras till ett eldglödgat vrål. Jag betraktar de sista sotbrända fragmenten av övergången, segla ner i den dunkla slingrande floden. Därefter gör jag en halvtaskig vinglig piruett och går tillbaka mot bloggbyarna.

Filmsnuttar
Här kommer 2 stycken filmsnuttar på en liten flygmaskin, som jag är pappa till. Dom föddes när jag lekte med 3d studiomax, för några år sedan (7-8 år). Jaaaaa dom är primitiva och simpla, och det saknas väsentliga detaljer. Kanske någon av er känner igen maskinen ? Den figurerar på några av målningarna.





Nog för denna gång.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

9 comments:

Ivana said...

Jag föredrar dock envägskommunikation, dvs. jag pratar & alla andra håller tyst : )

Rollx said...

Hahahaha ok.

Jag är nog en mix, ibland en kulspruta, ibland tyst som en mussla. Mycket beror nog på ens humör.

Ibland "ids man int" snacka. :)

Johnny said...

jag är med dig, tycker inte heller det är kul med envägs. tycker själv det är kul att få respons av bloggaren på det man kommenterar. men som vanligt, behoven är olika. btw, jag gillade verkligen flygisen:-)

Anonymous said...

Håller helt med! Det är så roligt att få lite mer kontakt med andra! :)

stella sweden said...

Jag föredrar både och om det är tillåtet:)

Trevlig sneaker, är inte det ett par skor?

Rollx said...

Jdawg.
Det är så sant, behoven äro olika. Och det är ju bra att det finns olika varianter att blogga på.

Flygisen skall jag utveckla vidare. När jag får lite bättre med tid, Så skall jag göra några nya filmsekvenser. Har redan tänkt ut ljudeffekterna, och ritat några storyboard. :)

Annelie.
Japp. Känns mera meningsfullt.

Stellapolaris.
Absolut inte ! Här måste alla tycka samma sak. Jag föredrar ryggdunk och JA sägare.

Skojja bara :) självklart, får du tycka som du vill.

Jopp. Det är även någon form av skobeklädnad. :)

Jill Wegerup said...

Många av de köpta bloggsrna går dessutom bara ut på att smutskasta och provocera. Det fattas djupare mening, det skrivs sällan om något viktigt.

Puman said...

2vägskommunikationen är bäst mellan Puman och Rollx! ;)

Rollx said...

Jill.
För att erkänna, så tycker jag att en del av dom där bloggarna är underhållande ibland. Men visst är det lite störande med denna mobbning. Jag har personligen svårt för, när någon gör sig lustig på någon annans bekostnad.

När det inträffar så hoppas jag, att den smutskastade förtjänar lite lort, eller att teatern är uppgjord i förväg.

Puman.
Jomenvisst. Detta är att föredra. :)