Wednesday, August 29, 2007

Two big guns

Detta är några enkla skisser på två karaktärer avsedda för filmen "two big guns". Jag och en kollega i Norge ansökte pengar ur en fond att göra den, men det blev inte något napp på vår första ansökan. Av något skäl hamnade den på hyllan efter det. Vanligtvis brukar man omarbeta hela paketet (design, storyboard, budget), och skicka ut den igen. Antar att vi hade fullt upp med andra saker. Men jag minns att det var, en av dom roligaste storyboard jag har tecknat.

Jahapp då börjar vi. Historien utspelar sig i Mexico. Huvudpersonen är en byxförsäljaren som heter Don Pedro.



Och han skulle även ha någon form av fortskaffningsmedel, så jag ritade en moppe/vespa och en bil (bild 2-3). Jajamensan dom finns i verkligheten, tecknade av dom ifrån en fordonsbok på biblioteket. Morgan från 1933 är en favorit (3 hjuling).




Det finns även en skurk med i filmen, en riktigt taskig typ vid namn Don Sin Casa Observera hans skor, han har kardborrsknäppning. Och som vi alla vet, så är det väldigt ondskefulla människor som har sådana skor. Om du ser en "vuxen" person bära denna typ av skodon, så är denne antagligen elak, eller har grava problem med alkoholen.

Bara ljudet SSSSCCHHHHHHT ! Öppnandet av en kardborre knäppning. Antyder om ren skär ondska. Är det bara jag som upptäckt detta ? Antagligen. :)



Ålandskryssning
Det blir en blixtvisit till Uppsala i helgen. Min gode vän Lasse som bor i denna stad informerar, att en Ålandstur står på schemat. Jag siar om min egna framtid, på söndag kan jag ha väldigt ont i skallen.

Syns

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 comments:

Anonymous said...

hängmattan ? kalle

Ninde said...

Kul serie, kanske dags att skicka in den nånstans igen? Håller med dig, kardborrknäppning på friska vuxna är lite suspekt.. ;)

Anonymous said...

Kardborrknäppning på vuxna tyder kanske även på en viss ointelligens - eller?! Lycka till med den framtida huvudvärken!! :)

stella sweden said...

Haha!

Sååå vackert och unikt med kyskhetsbälten på män!
;)

Vanja said...

Men åå vilka roliga bilder! Älskar kardborreknäppningen såklart... Och moppe-vespan är ett måste, utan den - ingenting ;)

När kommer filmen?????????

Anonymous said...

Tror inte Don Pedro trivs på hyllan, han ser alltför energisk ut för ett så stillsamt liv. Dessutom så finns det alltid behov av byxförsäljare - och stuprör är helt rätt idag. Men vad är det han har ovanpå - en blöja?

Ps. hihi för Spice Girls-tröjan!

Puman said...

Jag tycker om när de kör vespor istället för hästar! :)

Du är såååå duktig!

Rollx said...

Kalle.
Hann inte, nån annan gång.

Ninde.
Det är ingen serie, det är ett storyboard för en tecknad film. Kardborrknäppning är ganska vanligt bland dom som har fest måndag till söndag. :)

Annelie.
Nu har huvudvärken försvunnit. Men jag var rätt seg igår. :)

Stellapolaris.
Kyskhetsbälten ? Näee, dom här killarna har inget sånt på sig.

Vanja.
Skurken tyckte jag nog bäst om själv. Den kommer.....aldrig, vi jobbade inte vidare på denna idee.

Gina.
Nej det är ingen blöja, vid ett tillfälle så blir han tvungen att ta av sig byxorna. Då kan man se att han är lite "kinky". Han har nämligen trosor och nätstrumpor på sig.

Puman.
Vespor är tuffa, fast själv tycker jag att dom går för sakta.