Sunday, August 12, 2007

Man Whore.


Manwhore. mark 01. akryl 27 x 19 cm.

Sådana här skall man akta sig för, vanligtvis kan man se dom grundligt tråla dansgolv efter någon, att gå i närstrid med under natten. Alla som andas syre är i stor fara !

Behöver du kläder ?
Så kan du beställa plagg här Teammanwhore. Och här har du en beskrivning över vad ordet manwhore betyder Urban dictionary.

En strapats jag minns
Låt mig få bjuda på utsikten från Zeus berget på Naxos (grekland). Det är taget sommaren 2000, dvs några år sedan. Jag besteg detta berg själv, eftersom mitt resesällskap ville ligga kvar på stranden och ta det lugnt. Själv var jag allför rastlös, och fann det inte alls lockande att parkera min uppenbarelse vid strandkanten. Så jag hyrde en moppe och susade till bergets fot. där parkerade jag åkdonet, och påbörjade Promenaden uppför per fot, och det var inga problem, jag gjorde det "stora" misstaget att försöka mig på en "genväg", på tillbakafärden ner. Gissa om jag gick vilse ! Jag irrade omkring i en oändlig labyrint av fårhagar, med cikadornas oavbrutna sång i mina öron. Snubblandes med en mumie torr strupe, hittade jag tillsist ner till en väg. Och kunde finna moppen ganska lätt efter det. Så törstig har jag nog aldrig varit. :)

Naxos kan jag rekommendera främst till par. Det är väl inte någon party holme precis. Det finns mycket att utforska, Några fornminnen har denna ö att bjuda på. Om man nu är intresserad av detta.



Och så avrundar vi denna gång med lite musik, ha det. :)

Blank & Jones - Catch



Andra bloggar om: , , , , , , , ,

11 comments:

stella sweden said...

H2O?
Har inget att säga om det men berget..fan sådana skall väl bestigas med fötter?
Moppe? En rosa en kanske?
;)

Rollx said...

Det gjorde jag. Moppen var parkerad nedanför berget, hmmm måste kanske formulera om texten lite.

Om den var rosa det vet jag inte ? Det var några år sedan, antagligen inte. :)

Puman said...

I love love love this song!!!! ;)

Johnny said...

skön berättelse. har inte varit där, men om jag hamnar i parsamhet igen kanske man hamnar där då. grym målning!

Rollx said...

Puman.
Den är väl ok. När man letar på myspacetv, så finns det massor av bra låtar att välja mellan. Kan vara riktigt svårt ibland, att välja vilken trudelutt, man skall slänga upp på bloggen. :)

Jdawg.
Det fungerar att åka dit med en kompis, det är ingen lag på att man måste ha med sig en käresta där.
Någon som är bra på att skriva, så är det du jdawg.

Ivana said...

Fan vilka snygga bilder!

**MY LIFE** said...

Mitt första besök hos dig och lämnar ett litet avtryck så jag inte går omärkt förbi.
Hittade hit via *stellapolaris*
NU ska jag kika vidare här hos dig en stund.
Fin sida har du.. Gillade tavlan ;)

Ha det gott
XENA

A said...

Jag tror att jag har stött på nån sån där man några gånger! ;)

Ninde said...

Genvägar äro senvägar som det heter. Känner igen det där med att tro att man hittat en fin genväg, för att sedan irra runt..

Manwhore, he he..någon speciell förebild du hade till målningen, eller? :)

Rollx said...

Ivana.
Förhoppningsvis roar bilderna någon. Det är det som är tanken. :)

Xena.
Välkommen hit Xena. ja den är väl skojig :). Skall avlägga en visit hos dig.

Annelie.
Du som har varit pub/restaurang ägare. Har antagligen stött på flertalet av dessa. :)

Ninde.
Det är roligt nu, när man tänker i tillbaka på denna irrfärd på Zeus berget. Men inte då ! :)

Inspirationen till denna lilla tavla kommer antagligen från kompisar som bara en tanke i huvudet, när man går ut på partaj.
Rolle är inte sån, jag är en fin människa. :)

Ninde said...

:)