Monday, September 17, 2007

The Dude

The Dude. Akryl 24x16 cm.

Höjd skatt på tobak
Det verkar bli en till nyårspresent av Alliansen, iform av en höjning av tobaksskatten. Dock blir det inte lika blodigt som årskiftet 2006/2007. Man tyckte att det räckte med denna prisstegring, men tydligen inte ! Kan tänka mig att cigarettsmugglarna gnuggar belåtet sina tassar åt detta besked. Hmmm det kanske är dags att sluta ? Jag snusar, jaaa det är äckligt ! Jag instämmer till 100%. Förmodlingen kommer jag inom kort vara mycket "taskig" mot mig själv, och göra en cold turkey med nikotinet.

Tanken har funnits
Ibland får man bara så stor lust att radera hela bloggen. Men av någon orsak så fortsätter man mata bloggen med inlägg. Jag kör på så länge det finns lite bilder att visa upp, och gnistan finns kvar. Pimpgizmo har uppenbarligen stupat (lessnat), jag stryker sorgset henne ur rullorna. Och önskar henne lycka till med "facebookandet". Sköt om dig gumman.

Timbaland - The Way I Are



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

8 comments:

stella sweden said...

Och jag som inbillade mig att du var en "renlevnadsman".
Och själv är jag besatt av det lilla monstret...nikotinmonstret...
:)

Anonymous said...

The Dude är cool!

Att ifrågasätta sina laster är bara sunt, men det bör stanna vid det stadiet ;)

Det här med att radera bloggen, du ska ångra redan tanken!

Vanja said...

Fin rökare där! :)
Varför vill du radera bloggen?

Ninde said...

Så har vi nog alla tänkt ibland. Men radera inte dina fina bilder please... :)

Rollx said...

Det var bara ord. Brukar inte ni bli "less" på eran blogg ibland ? Jag blir kvar ett tag. :)

Stellapolaris.
Man vågar inte räkna efter, hur mycket nikotinet har kostat en under några år :(

Gina.
Tuff blev han. Men kanske alldeles för lik "windows messenger" figuren.

Vanja.
Nein ! inte skall jag radera nåt.

Ninde.
Nooopp ! Int skall jag det. :)

Ninde said...

Nä. Int tänk så ens.. ;)

Anonymous said...

Själv jobbar jag för fullt med att göra mig av med nikotinet.. kanske i rätt tid? :)

Rollx said...

Ninde.
Fölååt. Jag skall sluta med dessa negativa vågor. :)

Annelie.
Vi kanske kan sluta tillsammans ? Du och jag krossar nikotinets bojor ! Och springer hand i hand fnittrande mot ett hälsosammare liv. Lät det bra ? :)