Monday, September 24, 2007

Skojaren Göran Persson

Fullspikat
Almanackan är full av saker som måste utföras, så det kan ta lite tid mellan inläggen. Men nu blir bloggen uppdaterad ! Har förresten lånat en kamera, meeen glömde ta med kabeln som behövs för överföringen av bilderna till datorn, Om denna hade kommit med, så hade det blivit en tavla istället. Nu får ni nöja er med en liten bild.

Göran rånar skattebetalarna
Det är inget fel att tjäna pengar. Men om man försöker trixa till sig flis, som man inte är berättigad till. Då luktar det förbannat ruttet ! Göran Persson får dubbla löner. Förhoppningsvis åker denna "fejk Sosse" dit, ingen gillar parasiter av denna magnitud.

Man ställer sig alltjämt forfarande samma fråga, var finns dom goda politikerna ? Dvs dom som inte tar varenda chans att roffa åt sig. Samt är goda föredömen för oss andra, på alla sätt och vis.

Har inget speciellt att förtälja just nu. Blir eventuellt något till inlägg före helgen. :)

Teveserien Pyjamas - Gucci-affären


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

16 comments:

Anonymous said...

Nemi är grymt cool ;)

Rollx said...

Den kändes "fräsch" och annorlunda när jag plirade i den. Fast jag tror att kvinnor har större behållning av den.

Anonymous said...

Tack :) Jag är dock sämst på att flörta ;) Inget jag sysslar med så ofta.

Rollx said...

jag är också dåligt på det. Har aldrig fattat hur man gör. :)

Ninde said...

600 kr för en "Gussi" nyckelring ha ha..inte ens jag skulle köpt det.. :)

Anonymous said...

Det är inte Göran på bilden va!? ;)

Anonymous said...

Å förresten... jag skuttade inte över någon tröskel! ;)

Rollx said...

Ninde.
Nyckeringen är kanske en nödlösning för dom som inte har råd, att köpa en kostsammare Gussi Accessoir. Lite tragiskt att införskaffa denna lilla pryl.

Annelie.
Det kunde vara Pengahungrige Göran. Efter några veckors fastande på korset. Men det är inte han.

Starta upp några till bloggar på Metro. Man kunde ju tillgodoräkna sig dessa också.

Ninde said...

rollx: Sant. Och just därför lite tragiskt. Istället för ett par snygga skor/tröja/smycke i vanliga butiker för 600 kr. Så får du en nyckelring. För det var allt det räckte till. Typ.. :)

Rollx said...

Vissa prylar vill man ha lite kvalitet på (håller bättre).
Men inte nyckelringar. Det kan man lika gärna köpa på Clas Ohlson. :)

Ninde said...

Exakt! Vissa saker kan köpas slit o släng andra är viktigare.. :)

Rollx said...

Jomenvisst. :)

stella sweden said...

-Ruttet sa she...
-Dubbelruttet sa stella...
:)

Puman said...

haha, jag vill ha gusssssi!! :)

Ivana said...

Hallå, hallå där! Nu är jag tillbaka. Igen. Jag är en svag individ jag vet men det här jävla bloggandet är ju så förbannat beroendeframkallande : )

Rollx said...

Stellapolaris.
Frågan är om man skulle bli lika girig ? om man fick chansen.

Puman.
Hej Puman vad har du haft för dig ?

Ivana.
Kul att se dig ! Har saknat dig faktist.