Tuesday, September 11, 2007

Var är min nya spis !


För helvete !
Nej. Några sådana ord har jag inte skrivit på lappen, som singlade ner i fastighetsskötarnas brevlåda sent igår kväll. Jag hade somvanligt, i mycket neutrala ordalag undrat om min nya spis är i antågande ? Men jag fruktar... att jag även denna gång måste förvandlas till ett ilsket frustande odjur, för att få den service jag betalar för. Två månader borde ha räckt, att fixa hit en spis. Era JÄVLA ZOMBIES !

Who killed the electric car ?
Är namnet på en mycket bra dokumentär, som gick på teven för några dagar sedan. Här finner ni lite information om filmen Imdb,Cnn,Sony pictures classics, och här finns en trailer på Youtube. Om du är en pirat, så kan du smidigt tanka ner filmen från The piratebay. En mycket sevärd film, och man anar vilka som är elbilens bödlar.

Oviljan mot reklam
Personligen störs jag inte nämnvärt av annonsering. Men vi känner antagligen alla mer eller mindre avsmak för reklam. Det kanske inte alls är så konstigt. Vi attackeras av hysteriska köpbudskap, från alla håll och kanter idag. Men ändå förstår jag inte dom som har de trafiktäta bloggarna, som prompt vägrar sätta upp någon reklambanner hos sig. Är man allergisk mot reklampengar, så kan man ju alltid skänka pengarna till ett...fattigt barnhem i Litauen. ja ja det är upp till varje individ att avgöra detta, jag vet. Synd bara att pengar som kunde göra något gott, bara "poff" försvinner.

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 comments:

Anonymous said...

Tack för hjälpen. tova

Rollx said...

Jag skickar en saftig räkning. :)

Anonymous said...

Du får väl skicka Don Sin Casa som torped ;) så blir det fart på förvaltaren.

Rollx said...

Hej Gina.

Jag vågar inte skicka Don Sin Casa. Han är väldigt oberäknerlig.

Jag får lösa detta själv, antagligen blir det "tjata och ta upp en massa tid metoden". Den brukar alltid fungera. :)