Sunday, March 11, 2007

SEX teckningar

Dom säger att "SEX" säljer. Måste testa om detta fungerar. Får man ett utökat antal besökare till bloggen, om man skriver detta ord ?. Och jag ljuger ju inte, det är ju faktist SEX stycken teckningar. :)

Det är söndag idag. Har nyss kommit hem från stan, jag min syster och mor käkade på en Thai restaurang. Om den var bra ?. Nä ! den var onödigt dyr, och personalen var lite småsura. Och inget kaffe ingick på maten, snåååålt ! tycker Rolle. Men sällskapet var trevligt.

Slänger somsagt in lite till gammalt "junk" jag letat fram ur högarna. Ha en trevlig start på den nya veckan. Om det känns motigt, tänk då på att sommaren snart är här !.

Stalingrad 43. Tusch penna och en skvätt akvarell använde jag här. Jag ville få fram en känsla av "bitter" kyla. Detta är nog min favorit bland dom 6 bilderna.



The Band. Tusch och akvarell tror jag bestämt att detta är. Och dom spelar på för glatta livet som du ser. :)




Landscape. Denna är gjord enbart i blyerts, landskapet blev lite roligt. Det var därför den fick komma med. I övrigt tycker jag inte alls om blyerts teckningar.




Noname. Kolpenna och lite vit tusch fick detta ark smaka på. Och jag har ingen aning om vad jag ska döpa den till ?.




Picnic. Här använde jag tusch och färgpenna. Den är så "gullig" så man kräks, men den får komma med iallafall.




Bluesman. Detta är en kolpenna teckning. Tror att jag gjorde den efter en bild i en tidning. Om jag minns rätt är det en svart blues musiker ?. Vågar mig inte på en gissning, på vem det exakt är.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

23 comments:

Johnny said...

snyggt, men den sista är min favorit!

Peppe said...

Fina.

Rollx said...

jdawg.
Tror att det är John Lee Hooker. Det liknar antagligen inte honom alls. Men jag ansträngde mig inte nämnvärt för att man skulle se vem det var.

Peppe.
paljon kiitoksia. kiitokseksi saat suukon. :)

Hittade ett Finskt lexicon. Kan inte ett ord Finska.

Ninde said...

Landscape är nog min favorit, gillar det lite "sagolika" i dina landskap. Annars var ettan bra gjord men känns nästan lite läskig. Påminde om någon rysk (av regimen tidigare förbjuden) konst jag såg på nån utställning. Du vet då de kunde förbjuda allt där soldater inte såg glad/beslutsamma ut.. Fascinerande att du kan måla så olika sorters tavlor. Från gullegulliga björnar till nästan skrämmande "kalla" soldater.. :)

Rollx said...

Ninde.
Jag tänker alltid på, att försöka bryta stilen. Det skulle vara trist att bara kunna rita en sak.

Just nu känner jag att det skulle vara roligt att jobba med lera. tex göra formar, och gjuta lite lustiga figurer/skulpturer.

Men måste börja snickra på min hemsida först. Usch det går så trögt !.

Ninde. Har inte du ritat eller målat någonting ?.

Anonymous said...

Och varför skall du behöva fundera över poesi med en sådan förmåga - pure poetry tycker jag!

Rollx said...

Hej Henry.

Tack.

Men det skulle vara roligt att kunna beröra sina medmänniskor med ord (som du gör). Men man måste nog vara beredd att öppna sig, och lägga ner den sköld som skyddar ens innersta för att bli riktigt bra på detta.

Jag håller min sköld stadigt. Och forsätter att fäktas med pennan och penseln istället. :)

Jill Wegerup said...

Gillar både ettan och sista, mycket.
Tack för skrivtrollformeln. =)

Chaan said...

Tjena

Skulle bara säga att du var MYCKET begåvad, typ "You Rock" och så over and out...

Har du sett detta?

Shponglevideo

Håller själv på med musik, och intresset för, och kunskapen om, konst är mycket begränsad men har sett en del konst då jag har påbrå samt jag inser värdet i kombinationen konst-musik.

Ninde said...

Rollx:Jodå, jag gjorde en detaljerad målning av en samemössa som av oklar anledning valdes att smycka min skola ett tag. Sedan dess drog jag mig undan det konstnärliga rampljuset och ägnar mig åt att rita små arga gubbar på lappar till syrran/mamma eller kritisera andras konst.. ;)

Rollx said...

Jill.
Nu är jag inte någon bra trollkarl. Men jag hoppas att skrivtrollformeln fungerade.

Chaan.
Hejsan. Oj ! du har 3 st bloggar. Jag tycker att det räcker med 1. Såg att du har en Porsche (nu dreglar jag) vill ha !. Ska kika igenom ordentligt vad du förtäljer om, lite senare.

Rolig video. :)

har en själv en idee, om att göra en liknande film. Kanske man kan kombinera filmen med lite musik ?.
Det kan fungera.

Men detta projekt ligger en bit längre fram på vägen.

Rollx said...

Ninde.
Scanna in någon "arg gubbe" så får man glutta lite.

Visst har dom, eller har haft Picasso utställningen i Stockholm ?. Kikade på den när den var i Göteborg.

Vad tyckte du ?. Visst ! har du kikat på den, vill minnas att du gjort det.

Chaan said...

Ja, jag har en mycket billig Porsche. Och, hmm, jag har inte orkat skriva i bloggen även om renoveringen fortgår..

Angående det jag sade, så lät det lite snävt. Alltså, jag HAR ett VISST intresse för design, för form, och miljöer.

Angående det du sade nu. Vi kanske borde samarbeta då!

Rollx said...

Chaan.
Visst kan det vara intressant att samarbeta här framöver. Men jag måste beta av en del andra saker innan detta blir aktuellt.

Skitsamma om den är billig, man måste ju börja någonstans. :)

Chaan said...

Hehe, jag var inte heelt seriös heller. Om du skulle ha musik till detta skulle det vara komplex snäll musik, och jag gör bara enkel snäll musik och komplex elak musik.

Ninde said...

Rollx, om du inte har gjort den så är du härmed utmanad.. kolla in på min blogg för mer detaljer..släng in en kommentar där så jag vet vilka som antar den ;)

Rollx said...

Chaan.
Neeeej ! inte snäll musik. Det jag tänker på innefattar inga överdrivna "gulligheter". Om jag gör något av min idee, skall det vara roliga ljudeffekter och bra musik. Man kan ju göra klippet i olika versioner (olika musik genres).

Kan man hitta någon musik du har gjort på din sida ?. Något man kan lyssna på.

Ninde.
Egentligen är jag "anti" mot kedje brevs uppgifter. Men jag gör det eftersom det är du.

Ninde said...

Gulligt av dig! Egentligen anti mot kedjebrev själv med. Men detta låter en få veta roliga små detaljer om medbloggare. Och självfallet är jag nyfiken... :)

Chaan said...

Jo *host* såhär är det.

Jag har hållit på med musik i 18 år, sedan jag var 15. Spelat ihop med andra, haft olika band, experimentellt, pop, covers, uppträtt själv med vispop. MEN, det har varit på hobbynivå. NU - efter ett rejält uppehåll - har jag dock fått idén att ta detta på allvar. Det här betyder, att det inte finns så mycket vettiga inspelningar ÄN, enbart hobbymässiga. Däremot har jag ett lager med bra vispoplåtar som väntar på att produceras. Och sista halvåret har jag jobbat på riktigt elak musik, som jag vill ge ut. Du kan se NÅGRA av mina IDÉER på myspace.com/chaan

Sidan är under uppbyggnad och det kommer komma mera under våren, till en början ett par gamla inspelningar.

Snäll och elak. Du bad om det :-)

När det gäller video så har jag, något amatörmässigt, klippt en video till hårdrockslåten (ej egen) som kan lyssnas på sidan, och håller i dagarna på att spåna fram en liknande, fast då till en poplåt. Det finns ett stort problem med denna lilla satsning, det är att materialet är upphovsrättsskyddat av stora amerikanska filmbolag :-D

Jag har aldrig gjort musik till konst tidigare, men vart grymt imponerad av det jag såg här.

Rollx said...

Ninde.
Det var ju rätt kul att göra uppgiften. Tack för att du valde mig. :)

Chaan.
Det är viktigt att man gör det man älskar, även fast det inte är på heltid. I ditt fall handlar det om musik. Och för dom "flesta" är skapandet en ren hobby, men man kan ju faktist lyckas ! och det hela kan bli ett yrke eller ge lite klirr i kassan.

Jag skall också slänga upp en sida, med mitt material. Dock har jag problem med självdisciplinen för tillfället :(. Någon borde låsa fast mig vid datorn, och tvinga mig att snickra ihop en sida. Tortyr är också en möjlighet, så att det blir lite fart på mig !. :)

Jo. det kan ju bli ett problem om andra äger klippen. Jag har all respekt för upphovsrättshavare. Men jag avskyr dessa "giriga" feta filmbolag från Usa.

Jag skall hålla uppsikt på vad du slänger upp på din sida. Det skall bli intressant.

Chaan said...

"man kan ju faktist lyckas ! och det hela kan bli ett yrke eller ge lite klirr i kassan."

Mitt problem är realiserandet. Jag har gjort låtar som har potential och även framfört dem med ibland MYCKET uppskattat resultat, men när det kommer till kritan, dvs göra seriösa inspelningar, tar det stopp.

"Jag skall också slänga upp en sida, med mitt material."

Sida + blogg är oöverträffat :-)

Har också en hemsida under sakta men säker konstruktion. Idén är att det ska ta en halvtimme att ta sig igenom hela när den är klar. Det kommer bli en djungel, jag har så jävla mycket idéer!

"Jo. det kan ju bli ett problem om andra äger klippen. Jag har all respekt för upphovsrättshavare. Men jag avskyr dessa "giriga" feta filmbolag från Usa."

Mm det är gränsfall i den första (hård)rockvideon jag klippte. En 20 år gammal film, det är faktiskt inte omöjligt att de ger med sig :-) Du kan se bilder jag fotat ur samma film nu, har lagt upp dem på myspace-sidan under helgen. Tänkte att det är ett sätt att se hur de (20Th Century Fox tror jag) reagerar, om de gör det.

"Jag skall hålla uppsikt på vad du slänger upp på din sida. Det skall bli intressant."

Det kommer alltså finnas

*experimentellt, men det kanske inte blir så mycket mer av det nu, en till liten slinga.

*pop på svenska

*tonsatt poesi, på sikt, behövs ett videofångarkort.

*death metal

Rollx said...

Chaan.
Det som saknas nu är en maffig hemsida. Min skall vara ren och enkel att navigera på. En liten blogg är ett bra komplement, kanske inte det bästa sättet att visa upp sina kreationer på. Lite stökigt för en besökare att klicka bakåt i arkivet.

Det är bra att du exprimenterar. Människor som går sin egna väg är alltid intressanta.

Hmmm tror att man måste bli medlem för att komma åt vissa saker på myspace. Det är väl bara att skapa ett konto dårå. :)

Chaan said...

Jag tycker absolut du ska ha en hemsida där du visar valda delar.

Blogg är mer inofficiellt, det förutsätts att det nästan blajas.

Allt det här vet du förstås :-)

Vad var det som du inte kom åt på Myspace? De brukar sega en hel del när det gäller videos, men vad tänkte du?

Lättnavigerat är helt klart ett ideal.

Överskådligt eller ej, det är en annan sak :-)

MySpace är väldigt rörigt från början och sedan kan man röra till det ännu mer, eller dra ned på röran.

Själv försöker jag uttrycka mig personligt och samtidigt få med en hel del.

Tänker såhär om min myspace-sida. Den är lite snårig men uttrycksfull, om man vill dyka in i den så kommer man hitta saker, annars får det vara, och lika bra är väl det? MySpace är ju ett nätverk där man ifrån början förutsätts slingra sig fram. Det är också FÖR många som frågar mig om nätverkande ("friends").

Jag har varit väldigt noga med att man ska slippa sidoscrollning i alla fall :-)

En HEMSIDA däremot, den ska ju sälja i första hand. En person, eller idé, eller som i det här fallet, konst.

Jag håller också på att knåpar på en. Startade den i våras, tänkte att det skulle ta ett år att göra den. Men det går trögt. Har 15 besök per dag, men det är mest tack vare musikbloggen som är knuten till den.

Experimentellt, ja, det är viktigt. Jag tycker tex oftast att gitarrsolon gör låtarna tråkiga men genom att experimentera gjorde jag ett solo som jag tycker inte alls är tråkigt, idag.