Friday, March 9, 2007

Några till Fiskpuss strippar.

Det var några dagar sedan jag postade någonting. Så här kommer en liten laddning. Och jag har ingenting att tillägga. Måste vara lite extra Norrländsk denna afton (fåordig). :)










Och här kommer 2 st gamla teckningar

City View.
Det trehjuliga fordonet blev småtufft. Kanske man skulle ta och bygga ett liknande fordon till sig själv i framtiden ?. Hmmmm jag blir sugen att måla lite motiv från Göteborgs stad i samma stil. Det kanske bli fint ?. Bara en lös tanke.




Night Walk.
Katten i nedre högra hörnet blev lite lustig. Med sådana luckor mellan gaddarna, så lär inte han behöva någon tandtråd. :)



Kika in Max Gustafsons serier !

Här finner du hans blogg Max Blogg

Och här finner du hans serie vid namn "Samir". Finns några smakprover där. www.samircomics.com


Andra bloggar om: , , , ,

6 comments:

darkness_mistress said...

I discovered your blog by hasard. Although I can't understand a word of what it is saying, I sure can appreciate your artist's skills!! it's really pretty. I love all the vibrant colors. Are they done with color pencil?

Anonymous said...

Jävlar vad duktig du är på att rita/färglägga också. Helt otroligt snyggt, speciellt den teckningen med krita.

Gällande Fiskpussar, om du har en jättehög så kan du ju skapa en sajt för den och erbjuda bloggar/sajter att de har dem på sina bloggar som "dagens underhållning", typ.

En länk tillbaka till seriesidan från massa sajter är bra betalning. Nåt att tänka på!

Rollx said...

Darkness Mistress.
Thanks. Yes it is color pencils (night walk). I have reduced the size on the drawings, they were to big before.

Mickey.

Jag har rätt mycket av serien fiskpuss. Även om jag skulle göra en hårdgallring skulle mycket vara kvar. Mycket är skit och behöver rensas ut.

Om jag hittar en väg att tjäna några kronor på serien, så fattar jag självklart serietecknar pennan igen.

Visst har jag tankar om att starta upp en egen sida med denna serie. Men måste göra lite andra saker först. Min "akilleshäl" är att jag vill göra för många olika saker samtidigt, jag tvingar mig själv att göra en sak i taget.

Man önskar att man hade flera armar, vad effektiv man skulle bli. :)

Tack för tips.

Rollx said...

Thanks acwo. Im going to keep this blog alive, atleast for a while. As long it feels fun to do it.

jacobsteel said...

schyssta serier!

(Saturday and Sunday) (förra posten) var nog en favve!

Rollx said...

Jacob.
Har inte kikat igenom ditt arkiv till 100%. Men har du någon serie i gömmorna ?. Som man kan få titta på.