Sunday, March 25, 2007

Whats behind the door ?.



Vad finns bakom dörren ?.
Jag tror att det är en sumobrottare som tar igen sig där bakom (hämtar andan), efter sin våldsamma tjurrusning genom dörren. Notera att dörr stackarn är rätt trasig.

Söndag idag. Sätter upp en snålpost, dvs inga mängder av motiv att kika på. Skall strax ta mig i kragen, och gå ut till min cykel på gården. Jag skall vara bestyckad med en kopp nybryggt kaffe i ena handen, och ett gäng verktyg i den andra näven. Skall göra ett tappert försök att fixa till växlarna, som är totalt urballade för tillfället. Usch för att meka !, jag vill ju bara cykla. Är inte alls intresserad av att meka. :(

Kika in. Den kurdiska blommans blogg, hon har skrivit 6 konstigheter om sig själv.

DEN KURDISKA BLOMMANS BLOGG

Och även Vanja har skrivit 6 st underligheter om sig själv. Hos henne finns även många "roliga" bilder som hon knåpat ihop. :)

VANJA - SPINHEADMEDIA

Jag fick ihop 2 av 7 i utmaningen, vad jag vet om iallafall. Dom andra var nog inte så pigga på uppdraget. Men det var ju somsagt frivilligt.

Helgen förövrigt har varit lugn för min del. Ha en god start på den nya veckan, tänk såhär, det kunde ha varit värre ;). Nä ! nu skall jag meka cykel. :(

Liten uppdatering, måndag.
Fick några bilder av min far via email. Det är 2 färska bilder från hemtrakterna, dock inget från själva samhället. Oj ! vad Pappers massa fabriken "puffar" på.





Andra bloggar om: , , , , , ,

12 comments:

Ivana said...

Jag tänker mig en fet dvärg. Fråga mig inte varför!

Rollx said...

Skyll på mig. :) Det var jag som började med sumobrottaren.

Ivana said...

Det är sant, det är ditt fel! Alltid skönt att kunna skylla på någon annan :)

Anonymous said...

Jag blev nyfiken då jag såg ditt namn på alla bilder i din blogg... Målar/tecknar du dom själv?

Anonymous said...

glömde min adress, iaf du känner för att svara :)

Vanja said...

Bakom dörren finns en farbror i kostym, ett helt kontorslandslag och en fotboll...

Nu är jag på friskare (om möjligt) igen, tack för länken till mina underligheter :) De är... ja. Märkliga ;)

Ninde said...

Påminner mig om "the Grey House" av Chagall. Lite sagostämning sådär! Tror det bor sagofigurer bakom dörren. Kanske en familj små sagoväsen som fått dörren förstörd av något elakt troll? :)

Rollx said...

Ivana. Det är ok att skylla på mig. :)

Martina. Svaret är ja. Jag har snickrat ihop alla målningar och teckningar. Du har en jätte snygg portfolio !. Jag har tjuvkikat lite, tycker om bilden på framsidan där ditt hår "flyger".

Vanja. Bra att du känner dig bättre. Hoppas att någon serverade dig mycket glass och dricka, när du var utslagen. Man vill ju gärna bli lite ompysslad när man är sjuk.

En fotboll ?. Man undrar direkt vad den har där att göra. :)

Ninde. Sagofigurerna kanske håller på i detta ögonblick, att samla ihop verktyg nere i sin mossiga källare. För att reparera skadorna på dörren. Som det stora lurviga elaka trollet åsamkat under natten.

Har försökt att laga kavajen, minns du ?. Det såg .....fördjefligt ut efter att jag sytt den. :( Men jag har inte gett upp ännu !. :)

Jill Wegerup said...

Du kan komma till mig och fixa min växlar sen.

Rollx said...

Jill.
Hade vi varit grannar hade jag nog kunnat fixa växlarna på din cykel.
Men nu bor vi en bra bit ifrån varandra. :)

Ninde said...

Tror du har rätt där.


Ve och fasa. Sluta nu. Ge upp. Låt någon singeltjej som kan göra.. :)

Rollx said...

:) Neeej !. Jag ska lösa detta !. Jag ger mig inte. :)