Tuesday, March 20, 2007

The Whirl.


The Whirl
Här har jag lekt med Photoshop och ett annat program som heter Eyecandy.


En Prinsessa till Ivana
Ivana jag sa aldrig att det skulle vara ett vackert motiv. :) Jag hoppas att det räcker med rosa ?. :)

Just denna prinsessa brukar jag teckna till bekantas döttrar, prinsessor brukar ju alltid gå hem, främst hos små tjejer. Jag brukar alltid säga i början innan jag börjar att rita, att det skall bli en "jäääättevacker prinsessa". Förväntansfulla brukar barnen sitta och vänta tills jag tecknat klart. När dom sen ser "skapelsen", brukar dom oftast utbrista NÄÄÄÄEEE !. Sen vill dom inte ha någon teckning av mig mer, konstigt !?. :D


Ninde
Här har jag scannat in ett vykort med ett motiv från ishotellet i Jukkasjärvi. Min faster arbetade oftast i kapellet, som synes är det flera versioner av detta rum på bilden (olika år). Exakt vad hon tillverkade vet jag inte ?. Men hon är f-n ! så duktig att skapa häftiga is och snöskulpturer. Självklart ! länkar jag till hennes sida när den dyker upp. Antagligen kommer jag personligen att hjälpa till att pussla ihop hennes hemsida.


Censurerad i Kina
Har testat några andra bloggar förutom min. Och meddelandet var detsamma. Jag visste inte om att jag var farlig för Kina. :) Blogspot verkar anses "EVIL" av Kineserna.

Om man ser på sin statistik över besökare, så har det varit en del Kineser in på sidan. Det är ju frågan om detta är tillförlitligt ?.

här kan du testa om du är blockerad. greatfirewallofchina.org

Andra bloggar om: , , , , , ,

9 comments:

Ivana said...

Åh vad fin "min" teckning var! Love it! Och ja, det var tillräckligt med rosa :)

jacobsteel said...

the whirl! soft! :D

Jill Wegerup said...

Vill ha sån friss som första bilden, och sen vill jg gifta mig i en iskyrka.

Rollx said...

Ivana. Så med andra ord är uppdraget slutfört. :)

Jacobsteel. Ja hon har ett djäkla snurr på frisyren.

Jill. Du måste nog ha cab, för den frisyren. :) Det är bara att åka till Jukkasjärvi. Åk upp med din prins på studs, och gift dig.

Ivana said...

Absolut & det blir toppbetyg på uppdraget :)

Rollx said...

Ivana. Vad bra att du blev nöjd med denna "undersköna" prinsessa. :)

Ivana said...

Jag tycker hon var skitsnygg! Är inte så förtjust i supersöta princessor, de är alltför fjolliga för min smak ;)

Ninde said...

Åh, den är så vacker!Blir nästan sugen på att åka upp igen. Ser fram att se en framtida hemsida med hennes alster! :)

Rollx said...

Ninde. Det är intressant att se hur kapellet förändras år för år.

Min faster Barbro har helt nyligen fixat internet, hon funderade länge och väl vad hon skulle ha för emailadress. Jag föreslog icequeen eller bbqueen.

Men hon bara skrattade bara åt sin larviga brorsson. :)