Saturday, February 24, 2007

Fishkiss aka Fiskpuss

Jaha då slänger jag in några strippar på en gammal serie jag dammat av. Känns ganska bra att bryta av med något annat, än att enbart posta en tavla till. Kikade igenom en lunta av strippar jag gjort, denna har några år på nacken. Hmmm finns några som håller fortfarande, men mycket av skämten förstår jag inte själv idag. Skulle varit snyggt att färglägga dom, men jag skippar detta.











Lofoten/Norge

Bodde en period i Lofoten/Norge. När jag arbetade med en tecknad kortfilm. Detta fantastiska landskap som omgav mig, kommer jag aldrig att glömma. Ja ! det är jag som sitter nere i högra hörnet på bilden. Farsan höll i kameran.



Lystring !! Detta är ett Lästips

Läs om Mickey J. Barczyks äventyr på Willys i Helsingborg. Fem minuters leende En skön liten historia. :)


Andra bloggar om: , , , ,

11 comments:

Anonymous said...

Haha, stripparna var skitbra. Snyggt ritat, älskar såna runda mönster på tekningar.

Rollx said...

Hej Mickey. Jag gillade din lilla vardagshistoria. Fem minuters leende

Kul att du gillade dom, slänger förmodlingen upp lite mer. :)

Rollx said...

Hej Max. Tack tack.

Nopp ! jag har inte publicerat någon serie i någon större omfattning. Skickade runt fiskpuss serien till serietidningar här hemma. men ingenting "rejält" hände, några enstaka strippar blev publicerade.

Visst finns ideer till andra serier. Men även dom har skjutits på framtiden.

Ninde said...

..och varför har man inte hört talas om dina serier innan bloggen då? Du kan ju! :)

Snyggt foto! Hur bodde du på Lofoten? Var det kallt? Förstod du snacket? Kan du inte göra något inlägg om dina äventyr där?*nyf*

Rollx said...

Det var rätt så längesedan jag tecknade någon seriestripp. Paus knappen på seriemakeriet, är intryckt just nu.

Min skapare (farsan) är duktig på att fota.

Kanske ? blir en liten berättelse om min tid däruppe i Lofoten. Jag bodde i Kabelvåg.

Det var verkligen en minnesvärd tid. Det fanns många intressanta personligheter i denna lilla by/stad.

Nopp ! det var inte kallt. Och det var inga problem med att förstå språket.

Ninde said...

Ok! Fascinerande.. ser fram emot att höra mer om det vid tillfälle :)

Jill Wegerup said...

skrattade gott åt dina strippar. så nog håller de än.

Ivana said...

Gryyyymt bra serier! Love them!

A said...

Serierna är ju kanon! :)

Ninde said...

Länge sen sist nu, konstpaus kanske? Allt väl? :)

Rollx said...

Nu är jag tillbaka. Blev bortrövad av några utomjordlingar ett par dagar.

Jill. Sätter bara upp dom som är någorlunda förståeliga.

Ivana. Danke shön. Hmmm måste ta reda på om du blivit fru ännu ?. Det var ju nära till bröllopet, om jag minns rätt ?.

Annelie. Man tackar. Läste på din sida att du dansar bugg. Kanske du skall börja tävla, i denna dans. Sen när du vunnit "guld" i buggdans, kan jag skryta om att du är min blogg kompis :).

Ninde. Allt bra. Nu kommer jag och besöker din sida.