Sunday, February 4, 2007

I protect you




Blev lite orolig för ett ögonblick, och trodde att jag har slängt upp mina bilder i alltför snabb takt på bloggen (att tavlorna skulle sina). Men blev glatt överraskad över det lilla lagret på ytterliggare 27 tavlor i samma stil, och dom är i princip klara. Det fattas endast några futtiga penseldrag. Tydligen har jag varit produktivare än jag själv trott.

Hoppas att er helg varit bra vad ni nu än pysslat med. Mitt veckoslut har varit "kanon" :).

Nej nu skall jag dricka lite kaffe. :)

I protect you. Akryl 27 x 19 cm

13 comments:

Ninde said...

Vilken häftig! Lite Magritte känsla över den. Vad tänkte du med den? Vad/vem är den lilla vita varelsen? :)

Rollx said...

Hmmm... vet inte vad jag tänkte på när jag gjorde denna ?. Det är upp till varje enskild betraktare att tyda eller fantisera ihop, vad varje motiv betyder. Alla tänker vi olika.

Googlade på Magritte. Just ja det är han som gjort männen i plommonstopen. Dom är häftiga ! :).

Rollx said...

Nu kom jag på det :). Det är jag som skyddar dig med min vinge, du har nämligen glömt din solkräm hemma.
Och jag vill ju inte att du skall bli bränd av solen. Lät det bra ? :).

Ps: vad liten du är ! :)

Ninde said...
This comment has been removed by the author.
Ninde said...

Åh, tack va gulligt! Me like :)

Den där repliken har jag hört mer än en gång då jag klivit ur klackarna..ha ha

Ja Magritte är han med de flygande äpplena;) Men det var "La Grande Famille" som jag kom att tänka på när jag såg din tavla. Vet inte varför. Fick väl samma känsla av "beskydd" :)

Rollx said...

Självklart att jag kommer till din undsättning om du är i nöd, jag tycker om att vara en ridderlig hjälte. :)

Namnet Magritte lär jag komma ihåg efter idag. Man har ju sett motiven förut, men namnet har inte riktigt fastnat. Man lärde sig något nytt idag.

Ninde said...

Jag lärde mig också något nytt. Att norrlänningar är ridderliga :)

Rollx said...

Man måste ju försöka iallafall. Det är fasligt svårt att föra sig snyggt i rustningen. Det är lätt att snubbla. :)

Du tränar rätt mycket på gym (styrketränar). Om jag förstått det hela rätt ?. Har du någon tips på någon bra sida på det stora nätet inom detta område ?. Skulle vilja få tag i något träningsprogram man kan ladda ner eller skriva ut.

Det är ju snart bad bralle dax !.

Ninde said...

Nä jag håller helst till i aerobicssalen. Styrketräning är jag ingen expert på, vill inte bli "muskulig" bara behålla formen. Har tvingat mig själv att börja så smått igen för jag vet att det är bra för helheten. Skulle rekommendera att du hittar ett bra gym med en instruktör som kan hjälpa dig sätta ihop ett eget träningsprogram om du vill styrketräna. Vill du bygga muskler eller bränna fett? Tränar du något nu?

Brukar själv kolla i Fitness tidningen ibland för inspiration, den är mer allmänt om mat och träning.

http://www.fitness-magazine.com/

Rollx said...

Eftersom jag aldrig har haft något problem med vikten. Har det aldrig funnits någon anledning att träna på schema. Visst har man kunnat lägga på sig några kilo men dom trillar bort lätt.

Klarar mig hyfsat på att enbart cykla , då gör jag det året runt. har som tradition att köpa en ny mtb varje vår :). Jag är rätt brutal med hojjen, så jag behöver "nytt" varenda år.

Kanske testar långfärdsskridskor nu i vinter, En kompis försöker övertala mig.

Har blivit medlem i en havskajak förening här i Göteborg. Så det blir väl antagligen lite paddling i sommar. Det är roligt !.

Det är bra att hålla sig i någorlunda trim, bara så att man mår bra. För min del räcker det.

Att bygga upp sin kropp i perfekt skick med vältrimmade muskler, tar alldeles för lång tid. Snacka om heltidssysselsättning. Det har man knappast tid med.

Skall kika på adressen du gav. :)

Rollx said...

Usch ! vad utdraget mitt svar blev ! bla bla bla bla bla bla bla. "Sorry" :D.

Ninde said...

Är okej *L*. Låter som kul med havskajakpaddling, ska visst vara en underbar naturupplevelse :) Tror det är bättre för kroppen att träna för glädjen att röra sig än för att bygga muskler.. ;)

Rollx said...

Yopp det är skoj att paddla havskajak. Skulle vara kul att köpa sin lilla egna, men vet inte riktigt var man skall förvara den.
Jag försöker göra något roligt :) när jag rör på mig.

Blev bara lite nyfiken, var kommer du ursprungligen ifrån ?. Du vill ju att det skall vara en hemlis, men är det Dalarna, västragötaland, el kanske Norrland ?.

Du var inte ursprungligen från STHLM. Om jag inte är helt senil.