Tuesday, February 20, 2007

Propellors Homeworld



Propellors Homeworld. Akryl 100 x 81 cm

Kortfilm i tankarna
Skulle vara roligt någongång, att göra en kvalitativ liten kortfilm. Med alla dessa figurer som finns med i detta konstprojekt. Jag har redan lekt lite, och glort några "primitiva" snuttar med denna lilla flygmaskin som huvudperson. Programmet jag använde för detta var 3dsmax (animationsprogram), djäfligt ! roligt att jobba med :). Kanske blir av någon gång, i framtiden ?. När jag gjort alla dessa andra saker som ligger längst fram i "att göra kön":).

Namnbyte
Alla dessa organisationer som jagar fildelare, och manipulerar våra politiker. Har besvärande många namn som Antipiratbyrån,IIPA, Mpa (finns säkert fler). Varför kan dom inte gå under ett samlat namn ?, Det blir ju så mycket enklare. Detta är mitt förslag på vad att dom skulle kunna heta DATASTAPO. :)

Success !!!
Jag har uppfunnit 2 ämnen på bloggar.se ! Nu finns socialinkontinens och datastapo med. :D

Nu skall jag fortsätta att hälla i mig kaffe. Jag gick upp vansinnigt onödigt tidigt !. Jag kanske är sjuk ?.

Andra bloggar om: , , , , , ,

7 comments:

Vanja said...

Hej du :) Här har vi grabben med figurerna! Och jag tycker absolut att du ska göra kortfilm av dem, det är iallafall en väldans rolig idé. Jag har jobbat lite lite lite i studiomax men föredrar 2D. Även om 3D är väldigt livfullt :)

Och nu när inte vem som helst får söka filmstöd hos SFI utan bara de som har en producent så ökar ju changserna för oss som vill göra kvalitétsfilm ;)

Rollx said...

Heeej Vanja. När jag skrev kvalitet så tänkte jag mer på att det skulle vara roligt att göra en riktigt snygg och häftig 3d film. baserat på tavlorna.

Vad som är bra eller dåligt, får den enskilda individen avgöra. Vi har ju alla så olika smak.

Ok !. Jag har ingen koll alls på hur man söker filmstöd här hemma. Jag har mina kontakter inom tecknad film i Norge.

Vanja said...

Absolut! Den bästa filmen gjordes med skrattet hängandes i lampriggen och med tiden som betagen publik! :) Kvalitét tycker jag är den film som berör. Många av de som får (har fått) filmstöd har tyvärr lämnat många oberörda. Konstfilm i all ära men jag vill se en bra berättelse också! Eller en riktigt välgjord animation :) Oooh, filmkontakter i Norge - icke att förakta! Norge är duktiga på film tycker jag. Kanske inte har kommit med så mycket inom animation dock??... sätt lite press på dem vetja! :)

A said...

Vad spännande!! Hoppas din film blir verklighet!

Rollx said...

Vanja.
Funderar på när jag såg en bra film senast ?. hmmmmmm ? Det var längesedan. Man har ju sett så mycket rullar, så det är väldigt svårt att bli imponerad eller berörd. Meen "The Last king of Scotland" var hyfsad.

Har du några favoritfilmer ?.

Annelie.
Vi får se..? Jag har tillgång till allt jag behöver. Så helt omöjligt är det inte.

Just nu "tviiiingar !" jag mig själv att göra en sak i taget, har väldigt lätt att göra 1000 saker samtidigt. Och det är inte bra. :)

Ninde said...

Tror du skulle göra en häftig kortfilm. Gillar dina fantasilandskap.

Och kaffe ;)

Rollx said...

Tackar Ninde.

Jag har något litet storyboard på den lilla filmen någonstans. Men mycket av ideerna till filmsnutten, finns i skallen. Har även tänkt ut en massa ljudeffekter :). Vi får se...

Jag får passa på att berömma din blogg. Du skriver väldigt underhållande, och dina texter är lättsamma och optimistiska. Ditt lilla hörn på nätet är alltid roligt att besöka. :)

Frukosten (kaffe) är det viktigaste målet på dagen säger dom. :)