Friday, February 16, 2007

Bubble Travellers




Bubble travellers. Akryl 46 x 38 cm

Hej folket !.

Funderar på att lägga in en serie som lite omväxling. Det blir ett litet kort avbrott från målningarna. Har gluttat igenom ett serieprojekt som jag kallade "Fiskpuss". Fråga mig inte om namnet :) ordet bara trillade ur skallen på mig !. Antagligen skulle seriestripparna antagligen tjäna massor på att färgläggas, men jag struntar i det, dom får bli som dom är just nu, dvs svartvita. Kanske slänger upp lite strippar inom kort. :)

lösa tankar.
Är det är inte lite olycksbådande att köpa en bil av märket KIA ?. I Usa betyder förkorningen "KIA", killed in action. :(

Miljöhjälten Göran Är det bara jag som tycker att det är konstigt ! att Göran Persson fått ett ett Miljöpris !. Vaaaaaa !!?. Han får 700000 kr för sin insats för miljön. Denna nyhet är antagligen, en FET pungspark på miljöpartiet :D. Utan att vara för djupt insatt, så borde det väl ändå finnas MÅNGA !! före honom, som verklig FÖRTJÄNAR !! detta pris. Tänk ! om en organisation liknande Greenpeace kunde fått denna summa. Vilken nytta pengarna skulle ha gjort !. Men så blev det inte, det blir nytt tak på en herrgård i sörmland istället, Sanslöst ! :D.

Andra bloggar om: , , ,

8 comments:

Jeans Pants said...

The header was in English. I hope you speak English because I wanted to say I love the pictures

Rollx said...

Thanks Jeans Pants. :)

You wrote the first comment on English on this blog !. And theres absolutely no problems to do that. And i hope more people follows your example, i dont mind to practice a little on my English (its rusty).

Im not satisfied with the pictures i took on the paintings :(. Im a "crappy" photografer ! :). So i have to retake all the pictures, sometime in the nearby future.

Ninde said...

Reagerade också över att GP fick priset. Varför liksom?

Snygga bubblor, undrar om de landar mjukt som såpbubblor på marken?....

Rollx said...

Man skulle ha önskat att priset hade gått till någon/några som arbetar i det tysta, och verkligen förtjänar allas uppskattning. Exempelvis någon enskild person, eller organisation med knappa resurser.

Du undrade över bubblorna. Oroa dig inte ! :) bubblorna landar mjukt, och spricker exakt när dom små varelserna når sin destination. Allting går mycket smidigt till.

jacobsteel said...

eh? miljöpris?? jösses! --- mer bilder! :)

Jill Wegerup said...

Jag gillar verkligen tavlan i denna post. I min sjuka tillvaro känns det som jag är i en bubbla..

Ang. Göran kan man väl bara konstatera att det är ett jäklans rövslickeri i toppen...

A said...

Har nog hamnat efter i nyheterna lite...har Göran fått mijöpris??!! För vaddå??!! Måste nog googla lite...

Rollx said...

Att GP fått ett miljö pris, är en sann Norge historia :).

Expressen
HD - Helsinborgs dagblad
VG - Norsk tidning

Jacob.
Det kommer nya bilder :). Besöker din fina sida, när jag skrivit klart detta, har en länk till en konstnär som jag postar hos dig.

Jill.
Jag kan vakna till ibland, och inse att jag befinner mig i en "trygg" liten bubbla. Allting känns så förutsägbart, och detta tråkar ut mig. Kanske man borde göra något radikalt ?!. Kanske... utvandra till...... Säffle ! :).

Annelie.
Vanligtvis brukar dom flesta nyheterna studsa bort från en, men "denna" slank igenom. Kanske för att den just att den var lite överraskande :).