Saturday, April 14, 2007

Coma Dogs


Coma dogs. Akryl 27 x 19 cm.

Fiskpuss Strippar.




Läromästaren är tillbaka !.
Anneli har kommit hem från en tur i Indien. Hon har satt upp lite bilder från resan. länken till fotografierna finner ni i inlägget "Tillbaka".ANNELIE

Hur seriös är din blogg ?.
Bevisligen kan en del få ett arbete, tack vare sitt skrivande på nätet. Läs om detta på Lotta Holmströms blogg på Aftonbladet. Att blogga kan ge jobb Jag vet inte vad just ni tänkte på ? när ni började att skriva. Jag kan bara tala för mig själv. Min enda tanke i början, var att visa upp lite konst. Som jag har målat ihop. Sen har det visserligen med tiden utökats till seriestrippar och teckningar. För att sammanfatta det kort, var det ett test av mina kreationer. Det är alltid nyttigt och roligt att höra andras åsikter, om ens "konstigheter". Men någon större plan har inte jag, med detta. Bloggen är min personliga lilla lekstuga. :) Varför började du blogga ?.

Night of the Lepus Om du tycker om B filmer är detta ett måste !. Den handlar om "JÄTTE" kaniner/harar som attackerar människor. :D Mer info om denna film hittar du här.Night of the Lepus



Söndag morgon Det är okristligt tidigt när jag skriver detta. Skall strax trycka på "publish" i blogger, sen blir det en kanna kaffe och en film. :)

Uppdatering Måndag.
Hittade en trailer, samt en annan liten filmsnutt från filmen Night of the Lepus. Trailer - Night of the lepus Och här är en actionscen från samma rulle. Giant killer bunny rabbits Om du tycker att det allför otäckt att kika på, så är det ok att blunda. :)



Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

10 comments:

Jill Wegerup said...

Som alltid härliga små konstverk.

Själv bloggar jag för att få skriva utan bestämt ämne och textlängd.

Rollx said...

Hej Jill. Du verkar ha fått tillbaka din uppkoppling nu. Läste på din blogg, att du varit nätlös under några dagar.

Alla mina texter är lättjefullt skrivna. Dock ! kan jag känna en viss oro, över att bli bedömd av en arbetsgivare utifrån texterna (gulp !). Om nu en skulle finna mig på nätet.

Bäst att sköta sig. :)

Ninde said...

Night of the Lepus..ha ha vore ju nästan kul att se..

Började blogga för att sortera tankarna och skriva av mig lite . I en rörig period av livet då mycket hänt på kort tid. Dessutom kände jag att jag bar på mycket tankar om sånt jag inte ville prata om med vänner. Som H. Som en ventil och hemlig dagbok, kan man säga. Undrar ibland vad folk tänker om en baserat på bloggen. Lite därför jag skriver anonymt, för att ha mer frihet.

Rollx said...

Heeeeej Ninde. :)

Filmen kan nog vara svår att få tag i . Men jag har sett, att man kan beställa den från staterna.

Såg den på tvn för några år sedan. Den har etsat sig fast i mitt minne. Det roliga är, att dom inte gjort filmen på skämt. Dom är 100% seriösa !. :)

Att skriva är ett bra sätt att få ordning på sina tankar. Det håller jag med om. Fast jag målar nog helst, det gör mig nöjd. Du vet..fyrar :D.

Nu har inte jag lusläst allt på din blogg. Men du känns lättsam och positiv. Det är mitt intryck av dig iallafall. Man kan undra vad folk tycker om mig ?. :)

Visst tusan är man nyfiken på vem du är ?. Men det nog bra som det är.

Visserligen ser man kort på en del bloggare, vet vad dom bor. Och lite om deras leverne. Men det känns som att det hela är på "låtsas", eftersom man inte har träffat någon av dom på riktigt. Så egentligen är alla anonyma.

Ninde said...

Rollx: Låter som en film som är så dålig att den blir kult liksom :)

Tycker du ger intryck av att vara oroväckande positiv och normal för att vara konstnär.

Ska ni inte vara djupt skuldsatta, ångestneurotiska och kedjerökande
- den lidande konstnären som helst inte går ut dagtid och bara kommunicerar med andra människor genom sin konst..? ;)

Fyrar? Att du gillar att måla dem eller att de är bra när du vill reda upp tankar? :)

Rollx said...

Det stämmer. Den är så dålig, så att den blir bra. :)

I grunden är jag nog en obotlig optimist, jag ser alltid glaset som halvfullt.Men visst kan vissa dagar vara sk-t !. Man kan inte vara hapiiiii jämt. :)

Konstnär är väl att ta i. Jag tycker inte riktigt om den titeln, den känns så djäkla uppblåst. Jag är lite anti mot dessa "jag är" titlar. Sen har jag gjort så mycket annat, så jag vet faktist inte vad jag är ?.

Jag har nog ett ganska bekymmerslöst liv. Om problem har dykt upp, så har man löst dessa på vägen. Visst har jag små bekymmer, som alla andra. Men inga STORA ! problem. Jag är antagligen bra på att undvika strul. :)

Ninde. Ditt jobb tycker jag är intressant. Du jobbar som säljare, antagligen har du många tips och tricks hur man säljer saker och ting. Och även vilka fallgropar man bör undvika.

Ninde said...

rollx: Håller med dig. Är också lite anti mot titlar, som konstnär, musiker mm egentligen. Var mer i brist på bättre ord.. ;)


Säljjobb är så olika beroende på vad du säljer och till vem. Men ett och annat allmängiltigt har man väl plockat upp ;)

Rollx said...

Kalla mig vad du vill Ninde. :)

Det är som du säger, och mycket beror antagligen på vad man säljer. Fast en sak måste vara jobbigt. Som säljare bör man "ständigt" vara pigg och alert. Det måste vara lite tufft.

Ninde said...

rollx: Okej, får hitta på något. Tok-bra tecknare kanske? ;)

Visst underlättar det att vara positiv och utåtriktad i sig själv.Kommunikativ. Men pigg och alert är mycket en yrkesroll man bär. Med binäget bistånd av träning och starkt kaffe ;)

Rollx said...

Smickrare där. :)

Men man måste nog vara ha med sig vissa egenskaper, för att passa för ett säljar yrke. Periodvis har jag arbetat mot kund. Det har räckt.

Jag är impad av folk som kan göra detta varje dag (100%).