Wednesday, April 4, 2007

Topless Beacon on drift.



Topless beacon on drift. Akryl 81 x 65 cm.

Jag älskar att måla fyrar.
Mitt intresse att måla dessa havets väktare återkommer med jämna mellanrum. Vad är det för speciellt med fyrar kan man fråga sig ?, vad är det som fångar mitt "intresse" att föreviga dessa byggnationer på stora uppspända linnedukar ?!. :)

En mode och matfri zon
På denna blogg kommer jag aldrig att skriva om mode. Men kläder verkar vara omåttligt populärt att skriva och läsa om, flertalet bloggar i denna genre verkar ligga väldigt högt uppe på många topplistor. Orsaken till min motvilja till mode är främst att jag är typen som får panik i en klädaffär. Nej ! jag är ingen fågelskrämma, jag är proper (hel och ren). Men intresset för kläder är nästan 0%. Jag köper det jag behöver, men håller mig mestandels på långt avstånd från dessa textila tortyrkammare. :)

Mat är också ett populärt tema bland några bloggar, här kommer du högst bara att få se hur man tillreder micromat, dvs om du har tur. Men jag är duktig att laga mat om jag får gäster. Jag är en riktigt bra kock om det finns orsak att ställa sig vid spisen. Nu ger jag mig själv en liten klapp på ryggen (dunk dunk) för mina kunskaper inom kok konsten. Men det kommer aldrig att dyka upp något "seriöst" reportage om kulinariska rätter på denna plats.

300
Detta är väl antagligen en av dom grabbigaste rullarna, som kommer att dyka upp på den vita duken 2007. Den är fylld av action, och filmmakarna har inte sparat på fejkblodet. I mitt tycke är det en värdig kandidat att fylla ut "en smula" det tomrum som ringen filmerna lämnat efter sig. Dock hoppas jag nu på en directors cut eller en extended edition framöver, vissa scener kändes "stympade" ibland. Men mina slutord blir, knalla iväg till biografen. Den är värd att se på bio.

300 trailer




Serietecknaren Malin Biller
Kika in hennes roliga serier. :)

WWW.BILLER.SE

Ha en GLAD PÅSK. Vi synes. :)



Andra bloggar om: , , , , , , , ,

11 comments:

Ivana said...

Min pappa pratar ofta om fyrar, jag förstår inte varför & han gör det nog inte heller!

300 var ju så sjukt bra! Jag måste nog se den igen för jag misstänker att man missar alltför mycket första gången. Jag gör alltid det

Rollx said...

Det var en riktigt bra rulle i denna genre. Snacka om att Spartanerna var vältränade !. Det måste ha varit någon form av rekord, med så många "tvättbrädor" i en och samma film.

Johnny said...

jag ska absolut se 300, min förhoppning är att den ska komma i närheten av Gladiatorklass.
jag är inte så fascinerad av fyrar, däremot gillar jag dina verk:-)

Jill Wegerup said...

Tycker om att vi alla inte skriver om samma saker. Fyrar är för i övrigt väldigt speciella. Vackra ledstjärnor.

Glad Påsk !!

Rollx said...

jdawg. Slutet på 300 tycker jag var mäktigt (liten rysning). Det skall bli intressant att höra, vad du tyckte om filmen, när du kikat på den. :)

Jill. Just fyrar beundrar man främst för deras hjäpsamhet. Dom guidar oförtröttligen "andra" att inte handlöst famla i mörkret, och utsätta sig för onödig fara. Dom förtjänar verkligen uppmärksamhet och beröm ! för sina insatser. :)

jacobsteel said...

fyrar e cool! glad påsk!

Ziza said...

Rollx, det är sjukt att något så enkelt som en slipsknut kan verka så svårt. :P

Dessutom måste jag bara säga att 300 är nog den mäktigaste filmen jag har sett på länge. Effekterna, koreografin och själva berättelsen. Allt var perfekt. Kudos!

Förresten, som jdawg sa, grymt fascinerad av dina verk!

Ivana said...

Såg en intervju med huvudrollsinnehavaren & när han berättade all träning han fick gå genom blev jag helt utmattad. Helt plötsligt var mina drömmar om att bli skådis som bortblåsta haha!

Rollx said...

Jacob. Om dom skall bygga någon "ny" fyr någonstans längs våra kuster. Så kanske jag kan lämna in denna modell som ett förslag. :)

Stylefascist. Jag har sparat slipsbilden (hur man knyter), och kommer att skriva ut den. Kanske jag köper en slips någon gång i framtiden ?. tack så mycket. :)

Snygga modell bilder på din sida, tyckte det var häftigt ! när håret täckte deras ansikten. Jag är en "nisse" som kan fastna för detaljer. :)

Just målningarna har jag gjort för att underhålla/roa betraktaren. Om någon ler åt dessa, har jag lyckats. :)

Ivana. Så där vältränad skulle man vara. Med en sån bräda skulle jag iallafall gå med bar överkropp jämt !. Även fast det var svinkallt ute.

Ivana said...

Jag med fan! men jag tror att jag skulle få storhetsvansinne. Jag har det redan nu men som tur är så blottar jag mig inte iaf :)

Rollx said...

Men somsagt. Sådana "brädor" kräver en annan livsstil. Nu sticker jag iväg och köper en pizza. :)