Wednesday, April 25, 2007

En liten rapport.




Datorn är min fiende.
Av någon anledning har min nyaste dator (arbetsdatorn) beslutat sig för att djävlas. När den exempelvis får jobba lite så fryser den, och kraschar. Lustigt att den gamla "härken" som jag just nu skriver på tuffar på som vanligt. Jag trodde faktist att den skulle paja först !. Sånt är livet, får knalla iväg till datorbutiken och införskaffa lite nya delar.

Telefonförsäljare
Tackade nyss ja, till en rakhyvel med 2 blad samt 1 par strumpor. Ibland orkar jag inte vara "hård" och tacka nej till en telefonförsäljare (hon lät gullig). Även fast det hela är utan förpliktelser, så kommer jag antagligen att glömma att säga ifrån prenumerationen. Djävla mig !. :)

Frosseri
Idag köpte jag en STOR wienerkrans på en närliggande willys butik. Och när jag kom hem, så tryckte jag bara i mig alltihopa. Det blev inte en smula kvar. Vilka härliga matvanor man har ibland, tur att det inte händer så ofta. Annars skulle man kanske få en stor kagge, och det skulle inte vara kul.

Syns.
Uppdatering fredag.
Nu blev jag lurad igen. Va f-n är det mig ?!. En telefon försäljerska lyckades att lura på mig ett par kallingar. Är det våren som gör att jag viker mig så lättvindigt ?. Nej ! nu är det stopp !. Den hårda Rolle är tillbaka. :)

Andra bloggar om: , ,

10 comments:

Ninde said...

Datorer ä r fienden. Utom min kära bärbara som jag faktiskt är riktigt förtjust i. Fick du igång nätverket? :)

Rollx said...

Har inte testat att få igång nätverket. Det är enkelt att fixa.

Försöker lösa ett problem. Moderkortet i en av burkarna blir för varmt, så att den låser sig. Har flashat om bios nyss, skall testa om det hjälpte ?. Snäääääälla ! :)

Jag har funderat på att införskaffa en bärbar. Har bara stationära.

Ninde said...

Varför blir burken för varm? Lämna in? (tyvärr dålig koll)

"Once you go Lap, You never go back" Är förtjust i laptop själv. Kolla med säljaren bara så den klarar det du ska ha den till..

Ha en bra helg! :)

Rollx said...

Det är lugnt Ninde, jag brukar plocka ihop mina datorer själv.

Jag kanske införskaffar en bärbar inom kort.

Trevlig helg själv.

Anonymous said...

Oj vad jag känner sympati för dina dator- och telefonförsäljarproblem. Båda är onda! :=)
Johanne

Rollx said...

Johanne. Jag är tillfälligt pucko, har visst glömt bort hur man säger NEJ ! till telefonförsäljare. Det är mitt eget fel. :)

Ivana said...

Min MacBook är helt perfekt & jag har nu konverterat fullkomligt, jag vill inte ens titta på killens PC haha!

Anonymous said...

Jag orkar ALDRIG med telefonförsäljare. Tycker nästan lite synd om de......jag tror inte att de alltid bemöts trevligt...

Johnny said...

en hel wienerkrans och ja till två telesäljare...jag skickar dig motståndskraft i ett paket :-)

Rollx said...

Ivana. Jasså du är med i mac gänget. Jag har en polare som är helt frälst i dessa datorer. Han säger även att pc är sk-t !. :) Meeen personligen knackar jag vidare på med min pc.

bbeccy. Nej det kan inte vara roligt att sälja saker per telefon. Dom får nog höra ett och annat. :)

jdawg. Jag hade en svag dag. Ibland förstår man inte sig själv !?. Tack för du skickade lite kraft, jag skall bruka den vist.