Monday, April 30, 2007

Litet kärleks gnabb på Cafe Poltava



Bilden
Detta är ett gammalt experiment med ett pluginprogram till Photoshop som kallas "eyecandy". Bilden i sig är lite väldigt rörig, Jag skulle nog ha gjort lite tjockare linjer på frontfigurerna, detta hade nog hjälpt hmmmm. Men jag tycker att paret i förgrunden blev lite lustiga. Dom bråkar lite med varandra, om vad ?. Det kan man undra över. Men jag tror att det handlar om, att han inte klarar av att fälla ned toasitsen, och hon är förbaskat trött på detta !. :)



Valborg
Håller på att svida om. Det blir en liten tur på stan denna afton. Inget är planerat, kvällen blir som den blir. Starten på kvällen blir på en Eritreansk förening på Odinsgatan. :)

Ha en trevlig valborg, vad ni än företar er. :)

Uppdatering Onsdag.
Kikade på Letters from Iwo Jima igår. Det är alltid intressant att se en händelse från den "andra sidan". I detta fallet handlar historien om de Japanska soldaterna som försvarade denna lilla ö i andra världskriget. Här finner du lite fakta om detta slag Slaget om Iwo Jima. Tuvärr är undertexterna lite små.



Och nu. Traskar jag ut i solskenet, måste ju jobba på solbrännan lite. :)

Andra bloggar om: , , , , ,

8 comments:

A said...

Nämen... trodde inte du skulle skriva mer... nu måsta jag läsa ifatt lite, har ju missat!! Hoppas du hade en trevlig valborg!!

Vanja said...

Eritreansk förening på Odinsgatan låter spännande. Lite samma stämning som på din bild faktiskt!

Fint färgflöde förresten! Och det är kul att man inte ser motivet på en gång, det trädde fram lite eftersom, ungefär som på en sån där mystisk 3D-bild du vet.

:)

Rollx said...

Annelie. Jag pausade bara, lite skriver jag. Valborg var ok, det var lugnt. Jag hoppas att du hade det bra denna dag.

Vanja. Det blev inget av besöket på föreningen, dom öppnade så sent (22.00). Vi knallade vidare.

Lite rörig bild, jobbigt för ögat. Men en del av detaljerna blev lite kuliga. Testa eyecandy, det är riktigt roligt att leka med detta program.

Ninde said...

FRäscha bilder. Känns nytt och spännande. Ny stil? Möjligen skulle de göra sig i större format, mycket detaljer..

Solbrännd nu? :)

Rollx said...

inte riktigt. Jag har inte gått ut ännu. :) När jag har skrivit klart detta så sticker jag ut.

Det är en gammal bild. Den har flera år på nacken.

Rollx said...

tramp tramp tramp, iiiiiii (öppnar ytter dörren) Klodonk ! (dörren stängs).

Ninde said...

Å int har han kommit hem än..gick du ända till norrland eller? ;)

Rollx said...

Neein ! inte gå norrut. Om jag skulle knata någonstans skulle det vara neråt kontinenten.