Wednesday, October 10, 2007

Redbirds return

Redbirds return. Akryl 27 x 22 cm.

Det kommer inte att gå vägen, men jag skall ändå försöka berätta en liten historia om denna lilla röda fågel. Ok då startar vi. Det var en gång en fågel som hette Kenneth. Som efter många års vistelse i främmande land, styrde kosan hemåt. Det blev ett himla rabalder i hans hemby, när fågelinvånarna upptäckte vem som var i antågande. Spontana glädje pip utbröt, kokosnöt instrumenten plockades fram, och ett glatt trummande, dundrade igång. Alla älskade Kenneth, och saknaden av honom hade varit bottenlöst djup. Men nu var han hemma ! Äntligen ! Men oturen var framme denna dag, Kenneth råkade nysa till ! och han fick snor i ögonen. Förblindad av detta flög han Rätt in i en klippvägg, och slog ihjäl sig.

Vad var det jag sa, det gick åt h-lv-te !. men jag försökte iallafall. :)

Har ni tips ?
På några bra bloggar jag kan besöka så tar jag tacksamt emot förslag. Även tips på en födelsedagspresent till en tjejkompis som fyller jämt (30). Blomman är fixad, men någon present har jag inte kommit på ännu.

The Trashmen - Surfin' Bird


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

14 comments:

**MY LIFE** said...

Jodu.. visst har jag egna tatueringar.. Men visar dom helst inte i bloggen. Kan maila dom om jag får o du vill..
Dom är så speciella så jag skulle inte va särskilt anonym längre om jag visa upp dom tror jag..
Bauta kram till dig..
XENA

Rollx said...

Jaaa maila över dom till mig. Kör denna adress rollx@walla.com

Jag raderar bilderna på tattisarna när jag kikat på dom.

Anonymous said...

Haha jag befinner mig inte ens i mora ;) var göteborg som hade lucialinnebrist denna gången ;)

Ninde said...

Men vad gillar hon då 30 åringen? Hobbies? Intressen? (Själv fick jag bla presentkort på ansiktsbehandling när jag fyllde år sist).

**MY LIFE** said...

Ska fixa bilderna till dig.
Tog mig tid att läsa om Kenneth nu *garvar högt* Såååå tragikomiskt..
Staaaackars Kenneth..
Kjamiz
XENA

Rollx said...

Wysteriia.
Jopp jag vet, att du är i Göteborgstrakten för tillfället. Jag läser ju din blogg ju ;)

Ninde.
Det är antagligen ganska enkelt att köpa någon tingest till henne, hon skulle var nöjd om jag kom med en tegelsten i present. Intressen hmmm friskvård, resor, konsthantverk, träning.

Xena.
Jag försökte, men det bidde ingen bra berättelse. :)

Miss Upsey Daisy said...

Köp en upplevelse?

Eller är du själv om presenten? Vi brukar gillar typ ansiktsbehandlingar osv det blir kanske lite dyrt för en person dock.

Rollx said...

Miss Upsey Daisy.

En upplevelse hmm inte alls en dålig idee. Hon kan få tjugokronors bussbiljett. :)

Jag är själv om presenten. Tror inte det behöver vara något märkvärdigt. Hon kommer nog att få en massa presenter iallafall (kommer mycket folk).

stella sweden said...

Själv skulle jag bli jävligt glad över en ny borrmaskin!
;)

Puman said...

Bjud henne på SPA! Det skulle jag gilla! :)

Ivana said...

Jag har en blogg som du skulle äääälska!

http://jagkaninteslutaskriva.blogspot.com/

Förbannat rolig tjej, snygg, intelligent, klockren. Ja man måste vara dum i huvudet för att inte läsa hennes blogg.

Självgod? Svar ja.

Anonymous said...

haha visst e vi ;)

**MY LIFE** said...

Tittar in och lämnar en varm fredags kram så du inte glömmer bort krigarprinsessan över helgen.
Ska försöka vara lite kreativ i helgen.
Fick en ide precis innan jag somnade för en tavla som nog kan bli rätt cool..
Det kluddet jag gjorde i natt behöer du inte ens kommentera.
KLUDD är ordet.. *fniss*
Ha det gott
XENA

Rollx said...

Stellapolaris.
Önska det i julklapp. Dom kanske tillverkar borrmaskiner i tomteverkstaden ?

Puman.
Senare kanske. Jag öppnar min plånbok och säger hallå. Och den svarar hallå hallå hallå hallå. :)

Ivana.
Du är jättebra på alla sätt och vis. Jag svarar bestämt ja på allt utom att du är självgod. Där säger jag absolut nej ! :)

Wysteriia.
Det var sannerligen ett gulligt kort. Men brorsan kanske inte gillar att du publicerar den ? :)

Xena.
Jag ska kika på vad du har gjort. Trevlig helg själv.