Sunday, October 7, 2007

Silent day

Silent day. Akryl 34,5 x 24 cm

Öronplåga
Var och kikade på årets invigning av kulturnatta på Götaplatsen i fredags. Temat skulle vara hår, men det verkade handla mera om "oljud", jag och min följeslagare tröttnade på den experimentella kakafonin av ljud, som aldrig tycktes ta slut. Så vi slog till reträtt. Dock var några av konstutställningarna intressanta att syna, så den katastrofala invigningen glömdes snabbt bort. Kvällen avrundades på musikenshus, där latinamerikansk musik ljöd denna afton. :)

Om jag bodde på nedre botten, så skulle jag antagligen skaffa mig en katt. Och det skulle bli en utekatt, den skulle få komma och gå som den ville. Jag gillar dessa djurs självständighet. Jag vägrar att ha en innekatt, kattlådor nej tack ! Tuvärr är det inte rent praktist möjligt, att ha ett husdjur för min del, men jag har löst det ändå, genom att sy lite. Och mitt "surrogat husdjur" blev en spindel. :)



Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

10 comments:

Anonymous said...

vi har redan försökt med startkablar 3 gånger ;) inte det som är felet.

Rollx said...

Ok. det var ett litet knivigare problem då. Tur iallafall att den inte dog längs vägen, så att du blev ståendes någonstans.

**MY LIFE** said...

Hmmm ok just DEN spindeln kan jag klara av..
Men vi hade en spindel i *bon* som var så stor att man nästan hörde hur han krafsade på dörren.
*ryser*
Så stor var han att han blev döpt..
Herman heter han..
Nu har jag tyvärr sett hans tjockbenta släktingar även på andra ställen...
Iooouuuuuuuuu!!!!!!
Rår inte för det men klarar inte dessa mångbenta kryp..

Ha en fin höst dag
**XENA**

Ivana said...

Äsch, kattlådor är väl inte farliga? :)

Rollx said...

Xena.
Håller med dig om att att spindlar kan vara äckliga, speciellt om dom är väldigt stora. Jag brukar oftast ha mina fönster öppna, så det kan kravla in ett och annat. :(

Ivana.
Ju mindre underhåll av kisse, desto bättre. Skulle jag fixa katt, skulle hon/han få "full frihet" (kuta ute). Utekatter kanske inte blir långlivade, men dom får sin frihet.

stella sweden said...

Jisses!
En man som både syr och syr...det var inte illa! Och spindeln är väl en hunn?
;)

psssst...gillade silent day...

Ivana said...

Frihet & frihet, mina kissemissar har större frihet hemma än någon annan innekatt kan jag lova, dessutom vill jag inte att deras liv ska ta slut för att någon idiot inte vet hur man ska bromsa :(

Rollx said...

Ivana.
Man skall bo lite avskilt för att kunna släppa ut dom. Helst ute på landet, där det inte är så mycket folk och trafik. Klart man vill undvika att katterna far illa.

Rollx said...

Stellapolaris.
Nu är jag ingen mästare på att sy, om du trodde det. Ibland kan det se riktigt fasansfullt ut.

Det får vara en hund om du vill. :)

stella sweden said...

>>>vi pratar så där jag bor.
Ingen HUND utan en hunn, på ren sevenska alltså HON....
Sick!

;)