Wednesday, October 3, 2007

Jag är en blommördare



Jag köpte tio stycken krukväxter när jag flyttade in i min nuvarande lya. Lite blommor i fönstret piggar upp lägenheten tänkte jag. I några få ynka dagar log mina vegetabiliska vänner mot mig från fönsterbrädan, sedan började växterna transformeras från att ursprungligen vara glada och färgsprakande, till något grått torrt ihopskrynklat. En efter en drog dom sin sista suck, och begravdes i min soptunna. Det var alldeles försent, när jag slutligen fattade att dom behövde H2O.

Denna massaker fick mig att inse, att jag Roland Wikström har inte några gröna fingrar. men somsagt det finns inga problem det finns bara lösningar. Så jag snickrade ihop en egen blomma som inte behöver en gnutta vatten, Floyd som jag döpt denna skapelse till, har troget förgyllt mitt fönster under lång tid, och det lär han göra ett tag till. Jag vill inte att någon liten gullig planta skall hamna i min omvårdnad. Det är mord !

NileCity - Pelle & Marcus


Andra bloggar om: , , , , , , ,

7 comments:

stella sweden said...

Är du helt sicker på att det är en hann?

Lintin said...

Jag skrattar ihjäl mig! Vilket underbart konstverk!

Rollx said...

Stellapolaris.
Du kanske har rätt. Blomman ser rätt feminin ut. :)

Lintin.
Den är lättskött och billig i drift. Jag behöver inte köpa någon kostsam vattenkanna. :)

Ninde said...

Åh vilken cool. Men han andas inte syre på dig ju? Eller har du löst det med?

Rollx said...

Ninde.
Han tjuvröker ibland. Det kan jag irritera mig på. :)

Ninde said...

*LOL* Men kan du inte sy en till. En brandkårsblomma som kan hålla cigaretten släckt om han börjar..;)

( Rätt impad över att du kan skapa så coola saker, även utanför pappret..)

Rollx said...

Simpla figurer. Skulle vilja göra lite skulpturer, och laborera med lite lasyrer vid något tillfälle. Det skulle var skoj. :)

Blomman kommer jag att ge till en tjejkompis som fyller år på lördag. Problemet löst. :)