Friday, October 12, 2007

Välkommen till Göteborg

Jag fick inspirationen till detta inlägg av Rex. Som gjorde lite reklam för sitt Hökarängen för en tid sedan. Tuvärr hittar jag inte hans egenhändigt tagna motiv. Men iallfall, jag vill inte vara sämre och därför gränslade jag min cykel idag, och förevigade några vyer från ett höstgult, men ack så vackert Göteborg.

Välkommen till Sveriges framsida.

Bild 1 är en staty på Jonas Alströmer, visste ni om att det var han som uppfann potatisen. Nähä, men nu vet ni det. Resten av bildpotpurriet är andra sevärdheter man kan avnjuta hos oss.






Tillbaka till målandet. Ett motiv bråkar med mig, jag har varit nära vid ett flertal tillfällen, att måla över sk-ten ! Men nej ! Jag ger mig inte ! Däremot gör gruppen Rainbow det.

Rainbow - I surrender


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 comments:

stella sweden said...

Undrar ju varför han Alströmer inte bär byxor...kanhända han gick till systemet, köpte en sjuttifemma och söp sig full, trodde sen att han var död och sket i att betala räknigar och då kom kronofogden och tog hans byxor?
;)

Rollx said...

Du sydde ihop en liten berättelse baserat på bilderna. :)

Anonymous said...

Ser livfullt ut! :)

Puman said...

Är det verkligen sveriges framsida det här??? :)

Rollx said...

Annelie.
Göteborg är mer än Liseberg och avenyn. Det är det jag ville visa.

Puman.
Jajamensan så här ser Sveriges framsida ut osminkad. :)