Sunday, May 13, 2007

En liten laddning serier.






Flynordic i blåsväder.
Denna annons har fått röda korset att anmäla Flynordic till marknadsetiska rådet. Mer om detta kan du läsa här. TIDNINGEN RESUME. Det är bara att gratulera flybolaget som fått en massa extrareklam. Jag tycker att det är ett tämligen harmlöst skämt. Är det någon "stolle" från CMR (centrum mot rasism) som har fått jobb på röda korset ?. CMR är organisationen som bla inte tyckte om glassen "nogger". :D Men vad vet jag ?. Kanske finns någon Stockholmare därute, som känner sig kränkt.



Fildelning.
Detta reklam vykort hittade jag på en av mina favorit restauranger. Och det handlar inte alls om vad man först tänker på, när man ser texten.




Helgen som gått.
Var ute på galej i helgen, tillbringade bla några timmar i lördags med 2 st trevliga Tyskor som var här på tillfälligt besök.

Ha en trevlig vecka.


Andra bloggar om: , , , , , ,

13 comments:

Johnny said...

gillar dina strippar! hoppas kvällen med tyska damerna var trevlig, eller det verkar så på din text. önskar dig en trevlig vecka tillbaks.

Ninde said...

Man kan skratta gott åt folk som lägger sin energi på fjollträskskämt och noggerglassar iställer för att angripa verkliga problem. Men skrattet fastnar i halsen. För jag tycker mig se en trend av smygande politisk korrekthet à la USA komma insmygandes även i Sverige. Och det är mer skrämmande än vad några skämt någonsin kommer i närheten av... Låt det fria ordet vara fritt! Bemöt det istället om du inte gillar det!

Rollx said...

jdawg.
En helt ok afton. Jag hoppas att man får träffa damerna igen här framöver.
Hoppas att en inbjudan ner till Tyskland dyker upp.

Ninde.
Det verkar var inne med att överreagera på små skitsaker. Jag har inget emot att man jobbar mot diskriminering. Men fjollträsk skämt och CMRS glass jakt blir bara löjligt. Dom skämmer ut sig själva, och ses bara som clowner.

Ninde said...

rollx: Instämmer. Min by får de gärna kalla för fjollträsk.. ;)

Rollx said...

Och jag är en lappdjävel !. :)

Jill Wegerup said...

håller med flregående talare om att dina stripar är sköna.

och att tyskor oftast är det.

A said...

Många människor tycks ha lite lite att göra! (och då syftar jag på människor som engagerar sig i ex. fly-nordics reklam och liknande!) Tänk vad mycket bra saker sådan handlingskraft skulle kunna uträtta!

Puman said...

08or blir inte kränkta så lätt :)

Rollx said...

Jill.
Bara Tyskorna är trevliga mot mig så är jag glad. ;)

Annelie.
Ja ibland verkar folk ha väldigt lite att göra. Tuvärr verkar dessa sysslolösa människor känna ett tvång att uträtta något. Och i vissa fall blir resultatet bara pannkaka. Fast det blir skojigt för oss andra. :)

Puman.
Stockholmare är hårdhudade. Det är bara att retas tillbaka. :)

Ninde said...

..och fjärran från de politiskt korrekta levde lappdjälvar och fjollträskianer/goagötegubbar lyckliga tillsammans... :)

Rollx said...

Ninde. Det är härligt ! med våra små olikheter. Det är även roligt att retas med glimten i ögat.

jacobsteel said...

hahaha... sån fildelning blir kladdigt.

tackar för massa gratis serier! flott! :)

Rollx said...

Jacob.
Jag skickar över inbetalningskortet.
:).

Ok vi säger att det är jämt, jag har ju faktist kikat på dina fina kreationer. :)