Sunday, May 27, 2007

Lazy sperms.







En liten rapport från Hammarkullekarnevalen 2007.
Efter att ha varit ihopklämd i en smockfull spårvagn från centrala Göteborg, Så anlände jag och mina följeslagare tillsist till Hammarkullen. Den senaste gången jag besökte detta evenemang, var för 2 – 3 år sedan. Med detta uppehåll, så kunde man med lätthet se att karnevalen hade svällt. Visserligen bestod denna utökning av mera mattält och klädestånd innehållandes en massa läskiga färgstarka neon kläder, Som man kan finna på dom flesta utomhus marknader. Tydligen är det också ”inne” med döskalle tryck på dom flesta textilier man kan bära.

Innehållet i karnevalståget var färgsprakande och vackert att titta på, visst var det mesta förutsägbart vad som skulle komma. Dock ! var Bulgarerna med sina sina håriga wookie dräkter, ett överaskande roligt inslag. Jag tycker nog likadant som för några år sedan, det var alldeles för mycket ungar pyntade med fjädrar igen !. Några barn är gulligt, men inte ! 25 – 30 % av tåget.

Mitt betyg.

+ Feststämningen.
+ De olika maträtterna man kunde välja att köpa.
- För mycket fjäder ungar.

Freemasons - Rain Down Love feat. Siedah Garrett
Bra tryck ! i denna låt. :)



Nu skall jag.
Sätta mig med ritblocket en stund och skissa på lite nya ideer. Därefter måste jag fernissa några tavlor. Men först ! lite kaffe. :)

Ha det.

Andra bloggar om: , , , , ,

6 comments:

Puman said...

Vad bra musik smak du har! :)

Rollx said...

Vi har bra musik smak ;).

Andra tycker säkert att man har uschlig ! smak om dom kikar på ens hårddisk.

Jag kan nog lyssna på det mesta. Med några få undantag förståss. :)

A said...

Har totalt missa Hammarkullenfestivalen... googlat lite... verkar skoj!

Rollx said...

Karnevalen pågår under 3 dagar varje år fredag - söndag. Inträdet är gratis, det är bara att skutta in i bilen nästa år, och trampa hit till gbg. :)

Ivana said...

Haha jag älskar dina serier, underbara!

Rollx said...

Vilka braiga bilder du hade knäppt Ivana. Jag blev själv inspirerad att ta en runda med kameran.