Wednesday, May 23, 2007

Fire Bush mark 2



Fire Bush mark 2. Akryl 27 x 19 cm.

Tyckte det var tid för en liten akrylmålning. Fick försöka fixa till fotot i Photoshop innan jag lade upp den (suddig som f-n !). Tydligen börjar jag få brist på bra kort, på tavlorna. Med andra ord måste jag beväpna mig med kameran och knäppa lite färska bilder inom den närmaste framtiden. Jag har en "drös" med tavlor kvar att visa upp. :)


Hammarkulle Karnevalen.
I helgen är det dax för den årliga karnevalen i Hammarkullen. Man lär styra kosan dit, och kika på skådespelet. Och det finns även massor av olika maträtter där att välja mellan, om magen skulle börja kurra. Här finns lite info Hammarkullekarnevalen och här GP.


4Strings - Take me away
Rätt schysst låt. Dock är videon lite trist.





Varning för denna glaskonstnär !
Som avslutning denna gång, så vill jag informera er om att denne man, verkar vara lite opålitlig !. :)

Skum Glaskonstnär

Andra bloggar om: , , , , , ,

7 comments:

Anonymous said...

Jättefina! Kul med en blogg som inte bara är fokuserat på "prat" :)

Rollx said...

Hej Angelica.
Ändå tycker jag att man skriftligen pladdrar för mycket ibland. Ska försöka dra ner på det ytterliggare.

Din blogg är verkligen ovanlig (magdans)!. Det var djäkligt roligt ! att upptäcka den. :)

Puman said...

"Take me away
A million miles away from here
Take me away
Find a place for you and me...."

ååååhhh jag diggar 4strings!! jag dansar galet med den låten
+
vad duktig du är på teckna/måla!

Anonymous said...

Du tecknar härliga figurer! (Har "banangubben" något namn?)

Om glaskonstnären, haha, hoppas att han aldrig behöver presentera sig för en svensk.. blir svårt att hålla masken för den stackaren!

Rollx said...

Puman. Det är en av låtarna som rullar i min winamp för tillfället. Den får vara med tills man blivit mätt på den. :)

Kul att du tycker det Puman. :)

Gina.
Hmmmm vad kallar jag banangubben ?. Har bara kallat den yellow. Den skulle antagligen funka bra att animera.

Han skulle ha några utställningar här i Sverige. Bara namnet skulle dra många besökare. :D

Puman said...

såna fall ATB har gjort bra låtar också.

Trevlig helg :)

Rollx said...

Jaddå visst känner man till atb. :)

Vad finns mera. Kate Ryan, Matt Darey, Kay Cee, Ian van Dahl, Lasgo, Iio, Dj Tiesto, Aquagen, Dj Sammy, Noemi, Armin van Buuren.

Musik som man kan slänga på, om man behöver piggna till. Det funkar på mig. :)

Just nu är det tidig morgon, häller i mig kaffe och lyssnar på Armin van Buuren - A state of trance episode 281 (bra !).

Hoppas att vädret blir någorlunda bra idag, skall kika på karnevalen i Hammarkullen. :)