Sunday, May 6, 2007

En lugn helg.


En lugn helg.

Höll mig hemmavid igår lördag. Ingen i mitt rövarband, var intresserade av att göra en räd på stan (pub runda). Det är skönt ibland att bara slappa och vila upp sig. Kikade på lite film, gjorde bla ett tappert försök att kika på Pedro Aldomovars VOLVER. Tuvärr så somnade jag ifrån denna rulle, kanske återupptar tittandet lite senare ikväll.

Konstnärsbutik på webben.
Skulle du få för dig att måla en tavla någon dag, och inte har någon färg eller penslar. Så är detta ett smidigt sätt att införskaffa dylikt, från detta ställe. ARTISTICA. Nein ! jag blir inte sponsrad av dom.

Choklad pudding.
Nu skall jag ta mig samman, och försöka cykla bort den "kopiösa" mängd choklad pudding som jag tryckte i mig igår, när jag kikade på film. Hopp in i duschen, och ut i söndags vädret.

Klart slut.

Uppdatering Onsdag.
Om du har småttingar i din närhet. Så kanske dessa kramdjur kan göra den lille glad ?. ANNORLUNDA KRAMDJUR

Gammal sketch med Lars Ekborg.


share your files at box.net

Andra bloggar om: , , , ,

13 comments:

Ninde said...

Bakisvovve? :) Ska också köra hårt med nyttigheter nu innan semester o bikinisäsongen.. Såg du filmen sedan? Tycker bättre om "allt om min mamma" av hans filmer ..

Rollx said...

Jo han ser verkligen ut som en bakisvovve :).

Volver var ingen film jag kommer att minnas. Tack för filmtipset, ska leta rätt på filmen du nämde. Har sett en drös med aldomovar filmer genom åren, kanske inte just denna.

Var helgen bra ?.

Ninde said...

Jadå, dansade sönder skorna. Rapport kommer när jag hinner.Sj då? Nu hem. Ha en bra kväll!

Rollx said...

Då är det hårda bud ! om skorna ryker. :D

Det var lugna puckar för mig.

Trevlig kväll själv.

A said...

En lugn helg är verkligen vad som kan behövas ibland... för att inte tala om den där cykelturen!

Jill Wegerup said...

Chokladpudding är nyttigt har jag hört. Speciellt om den avnjuts framför en film...

Rollx said...

Annelie. Om du någongång befinner dig i Göteborg, och ser en "nisse" som cyklar på så svetten sprutar. Då vet du att det är jag.

Jill. Jag har också hört att choklad pudding är nyttigt. Och det är ju jättebra, Det är ju så gott !. :)

Johnny said...

chokladpudding är en riktig höjdare, min farmor serverade den alltid med vispgrädde till. hade blivit mycket cyklande då:-) hoppas du får en kanonhelg!

Rollx said...

jdawg. helgen kommer att bli kul. En god väns kusiner från Tyskland, är här på besök. Det lär bli en utegång med dom på lördag.

Ninde said...

Hur är din tyska? Ha en bra helg iaf! :)

Rollx said...

Det får bli engelska. Trevlig helg Ninde. :)

Puman said...

Själv är jag bakis till Midsommar :)

Rollx said...

Puman. Dax att planera "var" man skall vara bakis. Det är inte alls lång tid kvar till midsommar. Dagarna susar iväg. :)