Thursday, May 31, 2007

Fire Bush mark 3


Fire Bush mark 3. Akryl 27 x 22 cm.

Proviantering.
traskade in på mitt stammis inköpsställe för konstartiklar idag, och införskaffade 3 st små dukar som jag skall föreviga några små motiv på. Jag vet precis vad dom skall döpas till, innan jag bearbetat dom med pensel och färg. Oftast brukar det vara tvärtom, man klurar ut ett smålustigt namn när motivet är fullständigt klart.

Därefter hann jag även stjälpa i mig en mugg kaffe, på ett av dom mysiga cafeerna som ligger längs gågatan i Haga. Nämda område är riktigt vackert !, man önskar att en större del av Göteborg såg ut såhär.

Gå i väggen.
Man brukar höra ibland, om folk som går i "väggen". Folk borde verkligen lära sig att ta det lite lugnare, så dom inte går i väggar. Det finns ju en överhängande risk att man ådrar sig en "whiplash" skada om man brakar i en vägg. Jag har aldrig gått i en vägg, däremot någon lyktstolpe ibland. :(

Devo whip it



Flyttkarl.
Imorgon blir lilla mamma Alingsåsare. Så det blir en massa bärande och svärande imorgon för sonen (jag). :)

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

13 comments:

Anonymous said...

Ta inte ut dig med flytten. Fest på lördag. ;)

Tova

Anonymous said...

Fin målning! Väldigt speciell...lite "flower power" känsla över den :) Snygg. Och det där med att gå in i väggen är inte bra. Jag har fysiskt gått in i en vägg en gång, en glasvägg, det gjorde ganska ont. Hoppas flytten gick bra!

Rollx said...

Tova. Nejdå. :)

Angelica. Dessutom är det pinsamt att "donka" i något. :)

Flytten är idag fredag, Kanske blir lite stressigt, har lastbilen i en begränsad tidsperiod. Men det brukar alltid gå vägen. :)

Puman said...

Varför gå in i väggen när det finns dörrar? :)

Rollx said...

Puman. Jag vet faktist inte varför dom inte kan ta dörren. :)

Att gå i vägen kanske kan bli en sport ?. :)
Walling

Vanja said...

Häftig akryl! En undran... hur jobbar du när du målar (bortsett från att du den här gången valt att döpa motiven innan de är skapade)? :)

Jag tänkte försöka utöka mitt eget utbud men mitt staffli lyckas inte inspirera mig tillräckligt mycket just nu. Det kommer liksom inget när jag står där. Datorn har mig i ett fast grepp!! På gott och ont givetvis...

Ah! Gamla synth-låtar gör mig nostalgisk. Tack för videon, den har jag inte sett på länge! Blir sugen på att ha en orange huvudbonad idag...

Lycka till med mamma-flytten, se den kommande träningsvärken som ett vetenskapligt fenomen att hämta tavelmotiv ifrån (konstig tanke, men ändå)

:)

Rollx said...

Vanja.

Oftast har jag ritat upp en simpel skiss i förväg, på hur tavlan skall se ut. Om man har denna som en slags grund, så brukar det fungera bra. :)

Det skulle vara kul ! att få se några målningar som du har gjort. Om du inte har något färskt, så är det väl bara att fota av något gammalt verk.

Mamma flytten gick bra. Antar att hon just i detta ögonblick, håller på att göra sig hemmastadd i sin nya lya (plockar och donar). :)

stella sweden said...

Snubblade in genom väggen till ditt galleri!
Begriper inte varför jag fastnade för just "bad behavior" ?

Vilket dansbandsband är dina favoriter då?
:)

Rollx said...

Jag säger absolut nej ! till dansbandsmusik. :)

Jag vet inte varför du fastnade för just den tavlan, det vet bara du. :)

Välkommen hit Stellapolaris.

Ninde said...

rollx: Hoppas det gick bra med flytten för din mamma. Inget viktigt bortkommet eller sönder?

Nu åter i Sverige.. :)

Rollx said...

Hej Ninde :).

Flytten gick blixtsnabbt !. Körde som en kamikaze pilot mellan Gbg och Alingsås. Hade bara 3-4 minuter tillgodo när vi lämnade in lastbilen. Den var rätt dyr att hyra, onödigt om man skulle ha fått betala mera.

Fick nästan mamma att gå ur lastbilen, när jag var tvungen att backa med den vid ett ställe. Hon tyckte att jag "svor" för mycket !. :D

Ninde said...

Ja bilar att flytta med är dyra. Exet hade en polare som kunde låna såna billigt förut, var så skönt att kunna ha den en hel helg..

Fast svordommar underlättar. Utom inom mamma hörhåll. Då kan det bli "föreläsning" 1A ;)

Anonymous said...

[url=http://www.cheapcanadagooseparkas.ca]canada goose[/url] It is vital that you confirm the standing of the web page you want to select the cool T-shirts because there are a great number of sites that are just scams deceiving people. [url=http://www.busesbitermi.com]dr dre beats heartbeats cheap[/url] Kbdtvu
[url=http://www.christianlouboutindiscountsale.co.uk]christian louboutin outlet uk[/url] [url=http://www.ogrelarp.com]Canada Goose Shop[/url] Vmetuv [url=http://www.pandorajewelryukonsale.co.uk]cheap pandora[/url]