Tuesday, May 15, 2007

Några Serier och lite annat nonsens.

Timman är sen.
Fick för mig att göra en liten postning såhär mitt i natten. Men känner att jag är i behov av att slänga mig i bingen snarast, ögonlocken börjar kännas väldigt tunga. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz






Kenneth Klubben.
Ni kanske känner till ? att det finns en klubb som finns till för just dom vid namn Kenneth, Så långt är allt bra. Deras hemsida är väl inget direkt man höjer ögonbrynen åt. Men jag tycker verkligen att dom skall ta bort melodin !. :D

KENNETH KLUBBENS HEMSIDA

Hembyn.
På denna plats tillbringade jag en stor del av min uppväxt. Det är ett litet brukssamhälle cirka 1 mil ifrån Kalix. Mitt gamla hem syns faktist på det inscannade vykortet. Orten ligger beläget alldeles vid Kalixälvens utmynning i bottenviken. Om jag beteer mig underligt vid något tillfälle, så vet ni nu varför. Jag är rökskadad av fabriken. :)



Andra bloggar om: , , ,

17 comments:

Ninde said...

Rökskadad ha ha... kul serier som vanligt med. Undrar om du såg Staffan Ling uttala sig om Fjollträsk annonsen på tv debatt igår? :)

Rollx said...

Näe jag vet inte vad Staffan Ling har sagt om annonsen ?. Kollar inte så mycket på teve nuförtiden. Vad sa han då ? shscchooot !. :)

Ninde said...

Han tyckte lite som vi. Att det var fjantigt att inte kunna ha den humorn. När norrlänningar får stå ut med att inte en käft i "träsket" kan nån norrlänsk geografi eller nåt om norrland..
Och schablonbilden av norrlänningen som bränner hemma skämtas med..Nu ska jag äntligen gå hem...strulkund :(

Rollx said...

Ninde.
Men snart ! så får du lite ledigt, och kan hämta andan. Det är ju inte alls lång tid kvar, tills du pyser iväg. Dom struliga kunderna får hoppa på någon annan istället. :)

Khaled.
Im going to check that out, thanks.

jacobsteel said...

nice vykort.

Puman said...

Jag tycker att Kenneth Klubben ska göra om både ljudet och hemsidan!

Hey, jag är invandrare..jag fick googla på Kalix :)

Puss

Rollx said...

Jacob.
Härlig utsikt. ;) Kanske inte så kul att se en fabrik i närheten där man bor. Men man vande sig vid den. Det är iallafall en jättefin ! skärgård i dessa trakter. Man satt jämt i båten på somrarna.

Puman.
Jag vill inte vara taskig mot den som snickrat ihop Kenneth sidan. Men för att helt ärlig så känns den väldigt töntig !. :D

Det finns några fina natursköna ställen i nederkalix. Bara Kalixälven är ju vacker.

Stor kram och puss på dig. :)

Vanja said...

Kenneth-klubben :D Hahaha...

Vanja said...

och vilken fin bild på din hemvist, det ser ut att vara en trygg liten by. Man blir ju tveklöst nyfiken på vilket av alla hustaken som du växte upp under :)

Rollx said...

Vanja. "jetaime kenneth" :D.

När jag ser kortet tänker jag på alla "hyss" man gjorde som liten unge. Det finns några brottsplatser på kortet. :)

Puman said...

Nu har jag länkat dig ;)

Rollx said...

Tack tack Puman. :)

Ivana said...

Jag bara avgudar dina serier, snart dumpar jag nog Rocky!

Rollx said...

Tack Ivana. :)

Nu skall jag puttra ut. Kompisarna ville visst ut en sväng på stan ikväll. Trodde jag inte !, Duscha lite och raka lilla hakan (djekla svinto stubb). Nu drar jag på kavajen och äntrar min cykel, med kurs mot centrum.

Syns

A said...

Alltid lika bra serier!! Kollade in Kennethklubben, spanade in masriket och läste detta: "Masriket säger:
-För att undvika trängsel vid start i Mora föreslås omvänd jaktstart; dvs sist i mål året innan startar först nästa år! Vilken spännande målgång vi då får!."
Intressant!

Rollx said...

Det låter som att det skulle bli kaos. Det skulle jag vilja se !. :)

Anonymous said...

Tjaba brollan, nu funkar datorn och allt därtill som det ska.

kjaaamiz :-)